ראשי רשויות נגד הפסקת אש: “טעות. צריך למגר את הטרור הזה”

חיים טוויל
|
כ"ט אב התשע"ח / 10.08.2018 11:43
אכזבה? ראשי רשויות בדרום מתחו ביקורת על הממשלה, בעקבות פרסומים על הפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור חמאס • ראש עיריית שדרות: “המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו” • ראש מועצת שדות נגב: “המשך של טרור העפיפונים הוא הפסקת אש? רקטה אחת ביום זה בסדר? אין רתיעה”

הפרסומים בכלי תקשורת פלסטינים על הפסקת אש שהתגבשה בין ישראל לחמאס לא התקבלו בהתלהבות בקרב ראשי ערים וראשי רשויות בעוטף עזה.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, דורש לצאת למבצע צבאי נרחב נגד החמאס בעזה. ”אני מבין את הרצון להגיע למשא ומתן, אבל לדעתי הפסקת האש היא טעות. נצטרך להגיע למבצע, למגר את הטרור הזה. המלחמה לסירוגין לא בריאה לנו ולא בריאה למדינת ישראל”.

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב: “אף אחד לא עידכן אותנו על הפסקת האש. אין רתיעה, חמאס קובע מתי תתחיל לחימה ומתי תסתיים. המשך טרור העפיפונים הוא הפסקת אש? רקטה אחת ביום זה בסדר? מצפים למבצע צבאי שיכריע את חמאס, או להסדר מקיף וארוך טווח שיכלול את כל סוגי הטרור”.

שי חג’ג’, ראש מועצה אזורית מרחבים: “אנחנו מצפים מהממשלה להביא סוף לטרור מעזה, בין אם בהסכם מדיני ובין אם במהלך צבאי. אם נצטרך להיגרר להסלמה נוספת, אנחנו כעורף ניתן את הזמן לבצע את העבודה. אנחנו פה כדי ליישב את הנגב, נישאר כאן גם אחרי החמאס”.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול: ”מציאות מתמשכת של ארבעה חודשים של מתיחות ביטחונית הגיעה אתמול לנקודת קיצון. עברנו יממה של מטחי ירי כבדים ליישובינו וביטול פעילויות חינוך ואירועי תרבות וקהילה.

”בשעות האחרונות יש שקט ואנו מקווים שהמתיחות האחרונה היתה בגדר ׳עליה לצורך ירידה׳ שלאחריה יגיע הסדר שיבטיח שקט ארוך טווח”.

לדבריו, ”אירועי החודשים האחרונים והמעברים החדים משגרה לחירום משפיעים משמעותית על תושבי עוטף עזה. אנו מצפים מהממשלה שכל הסדר רגיעה מדיני כלכלי שמתגבש עם רצועת עזה, יכלול גם הסדר כלכלי והשקעה משמעותית ביישובי העוטף. השקעה שתאפשר לנו את המשך הפיתוח ואת חיזוק ההתיישבות לצד הגבול”.

בלילה האחרון נשמר השקט בדרום, אחרי יותר מיממה של אש כבדה.

למרות הפירסומים על הפסקת אש, גורמי ביטחון אינם מדברים על הפסקת אש אלא על נצירתה, ושמירה על משוואת “שקט ייענה בשקט”.

במערכת הביטחון מדגישים כי המבחן יהיה היום על הגדר – כל אירוע יכול להביא לסבב אלימות חדש,