פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות • גרינבלט: חמאס בחר בדרך המוות

פיקוד העורף פרסם הנחיות בטיחות חדשות ומקלות לתושבי הדרום, על רקע הדיווחים הפלסטיניים על הפסקת אש בתיווך מצרי • בישראל מכחישים שיש הסכם • השליח המיוחד למזרח התיכון תקף בחריפות במאמר ב-CNN את ארגון הטרור: "בעוד ישראל חפצה בשלום - החמאס בחר בתופת"
חיים טוויל
כ"ט אב התשע"ח / 10.08.2018 10:07

פיקוד העורף פרסם הבוקר (שישי) הנחיות חדשות לתושבי עוטף עזה, זאת לאחר לילה שקט בדרום ללא אירועים מיוחדים – על רקע הדיווחים על הסכם הפסקת אש שהתגבש בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

קו אשקלון-שדרות של רכבת ישראל חזר לפעילות, אך חוף זיקים נותר סגור לציבור. הפעלת מוסדות חינוך, גנים וקייטנות ביישובי מועצה אזורית אשכול תתאפשר בתוך מרחב מוגן בלבד.

תיאסר התקהלות של למעלה מ-500 איש בשטח סגור ושירותים לתושבים יינתנו במתכונת מצומצמת.

באזור נתיבות ויישובי מרכז הנגב הוחלט על חזרה לשגרת חיים רגילה.

עם זאת, בצהרים, בתום הערכת המצב הוחלט על הסרת כל המגבלות באזור עוטף עזה.

בישראל מכחישים את הפרסומים על הסכם הרגיעה. גורמי ביטחון אינם מדברים על הפסקת אש אלא על נצירתה, ושמירה על משוואת “שקט ייענה בשקט”.

 מתקפה על חמאס

השליח המיוחד של נשיא ארה”ב למזרח התיכון, ג’ייסון גרינבלט, יצא הלילה במתקפה חריפה נגד חמאס. “חמאס הוא ארגון טרור איסלאמי פונדמנטליסטי, במימון מאיראן, המקדיש את עצמו למטרה אחת: חורבנה של ישראל” כתב גרינבלט במאמר שפורסם באתר רשת CNN.

הוא הוסיף: “במהלך החודשים האחרונים, בנוסף לשיגור רקטות ולהמשך בניית מנהרות התקפיות נגד ישראל, המציא חמאס שיטות פיגועים חדשות הכוללות הפיכת צעצועים כמו עפיפונים ובלונים לאמצעי טרור”.

הוא מצהיר כי המטרה של חמאס לפגוע בישראל, מתבצעת על גבם של אזרחי עזה שחוששים מארגון הטרור. “כוונת חמאס היא לגרום נזק רב ככל האפשר לישראל. בדיוק כמו החורבן ללא אבחנה שגורמות הדליקות שהם מציתים, אין לחמאס שום רצון אמיתי להתייחס לפגיעה הקשה שהם פוגעים בפלסטינים בעזה. חמאס התמקד באלימות כי העזתים לא מעניינים אותו”.

לדבריו, “בעוד ישראל חפצה בשלום, חמאס בחר בתופת. הפלסטינים בעזה מסתכלים על הדרך הזאת בעיניים כלות. הם יודעים שזו לא הדרך היחידה אבל הם חוששים. זה לא צריך להיות העתיד שלהם”.

המסר של גרינבלט הוא שעל הרשות הפלסטינית וישראל לשלב כוחות במאבק נגד חמאס: “אנחנו מקווים שיבוא היום ובמקום לאפשר למנהיגות חמאס לייצר אלימות קשה שאינה מובילה לדבר מלבד מוות, הרס ואומללות, הפלסטינים ביהודה ושומרון יצליחו להשפיע על אחיהם בעזה לבלום את התוקפנות. השאלה היא: באיזו דרך יבחרו הפלסטינים בעזה. הגיע הזמן לכבות את האש ולבחור בשלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות