גורם מדיני: חמאס ספג מכה קשה • האלוף הלוי: תקפנו מטרות איכות

יוני גרין
|
כ"ח אב התשע"ח / 09.08.2018 18:50
נתניהו קיים הערכת מצב בקריה עם ראשי מערכת הביטחון: “צה”ל הונחה להיערך לכל האפשרויות” • הרצי הלוי: “אם חמאס לא יבחר לשנות את דרכו – הנזק ברצועה יילך וייגבר”

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (חמישי) הערכת מצב בקריה עם ראשי מערכת הביטחון.

גורם מדיני אמר בסיום הערכת המצב על התקיפות האחרונות של צה”ל כי ”חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך לפעול בעוצמה. ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן הנחו את צה”ל להיערך לכל אפשרות”.

אלוף פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, התייחס למתקפת הטרור על יישובי הדרום: “לא נקבל בשום פנים ואופן ירי על אזרחי מדינת ישראל. המוכנות של צה”ל גבוהה, ואם חמאס לא יבחר לשנות את דרכו – הנזק ברצועה יילך וייגבר”, אמר הלוי וסיפר כי ”צה”ל תקף מטרות איכות, נגרם נזק גדול לחמאס”.

מאז השעה 18:00 מתקיימת ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב לדיון על המתרחש בגבול עזה.

לראשונה מאז מבצע צוק איתן נפלה בצהריים רקטה ליד העיר באר שבע. לא דווח על נפגעים. חבלני המשטרה אספו את שרידי הרקטה.

מאז אמש זוהו למעלה מ-180 שיגורים של רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה יותר מ-30 שיגורים. רוב הנפילות היו בשטחים פתוחים.

בתגובה ביצע צה”ל גל תקיפות נוסף ברצועה.

העיתון הפלסטיני “אל-קודס” ציטט גורם מצרי בכיר שאמר כי מצרים משקיעה מאמצים כבירים וקדחתניים כדי לעצור את ההסלמה בשטח ואת התקיפות הישראליות ברצועת עזה. אותו גורם ציין בדיווח שמצרים ניהלה מגעים רצופים עם כמה גורמים כדי לבסס מחדש את הפסקת האש ולמנוע את הידרדרות המצב