‘לא ייתכן שהעיר הזאת לא ישנה בלילה ויחיא סינוואר ישן במיטתו’

חיים טוויל
|
כ"ח אב התשע"ח / 09.08.2018 11:44
שבעה בני אדם עדיין מאושפזים בבתי החולים: שיפור במצבה של העובדת הזרה מתאילנד שנפצעה קשה • גורם ישראלי: “חמאס אחראי למעשי הטרור, וימשיך לשלם מחיר קשה על מעשיו” • יאיר לפיד בביקור בשדרות: “להיכנס בחמאס בכל הכוח ובלי להסס. זה לא הזמן לדבר על הסדרה”

ההסלמה בדרום: אזעקות ‘צבע אדום’ נשמעו גם הבוקר (חמישי) ברחבי עוטף עזה, באשקלון ובנתיבות.

צה”ל חידש את התקיפות ברצועה. משעות הבוקר נפגעו שלוש חוליות של משגרי רקטות ופצמ”רים.

עד כה תקף צה”ל ברצועת עזה כ-150 מטרות. לפי דובר צה”ל, זוהו כ-180 שיגורים מהרצועה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 שיגורים. “נדגיש כי רוב הנפילות הינן בשטח פתוח”, אומרים בדו”צ.

הבוקר נפלה רקטה באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב ופגעה בשדה סולארי. נגרם נזק לרכוש, אך לא היו נפגעים.

תשעה בני אדם עדיין מאושפזים בבתי החולים – בהם עובדת זרה מתאילנד בת 30 שנפצעה קשה מרקטה שהתפוצצה ליד בית אריזה באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול.

רופאי בית החולים ‘סרוקה’  הצליחו לייצב את מצבה בניתוח, ולאחר הניתוח היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה.

מתחילת ההסלמה אמש התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 28 נפגעים. 7 עדיין מאושפזים, בעוד כל היתר טופלו ושוחררו.

שליח האו”ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב ביטל את פגישותיו עם ראשי חמאס בעקבות הירי אל ישראל.

גורם ישראלי אמר בעקבות ההסלמה ותקיפות צה”ל: “חמאס אחראי למעשי הטרור, וימשיך לשלם מחיר קשה על מעשיו”.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס אחר הצהריים לדיון באירועים בדרום, לאחר שבלילה ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הערכת מצב עם ראשי זרועות הבטחון, בקריה בתל אביב.

גורם צבאי בכיר התייחס  הבוקר להסלמה בדרום ואמר: “אני לא רואה את סופו של הסבב. תקפנו הלילה תקיפות משמעותיות. חמאס יבין בשעות הקרובות מה שלא הבין בחודשים האחרונים, שלא בטוח שזה הכיוון שהיה נכון לבחור בו. הבוקר הזה חמאס מתרחק מהסדרה והרגעה ומתקרב למערכה שבה יוכה מכה קשה”.

הוא הוסיף: “צה”ל מכין ברגעים אלה את המשך התגובה. אני מעריך שבשעות הקרובות יימשך הסבב. אנחנו נשנע לדרום לא מעט כוחות ואם יהיה צורך נפנה יישובים. מצבם של שני מיליון התושבים השבויים תחת שלטונו של חמאס יסבלו מהמשך הרעה במצבם”,

הקצין הבכיר ציין כי הורחבה פריסתה של מערכת כיפת ברזל וגויסו מילואים למערך ההגנה האווירית.

בעקבות הרחבת טווח האש, ההנחיות הורחבו עד נתיבות: במסגרת ההנחיות, יש להישאר בסמיכות למרחבים המוגנים והקייטנות עד קו נתיבות בוטלו. מקומות עבודה יפעלו רק היכן שיש מרחב מוגן. כמו כן, אין אישור לבצע עבודות חקלאיות, חוף זיקים סגור לציבור וקו הרכבת בין אשקלון לשדרות נסגרה.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הגיע הבוקר לעיר שדרות: “לא ייתכן שהעיר הזאת לא ישנה בלילה ויחיא סינוואר ישן במיטתו. צה”ל צריך להיכנס בחמאס בכל הכוח ובלי להסס. זה לא הזמן לדבר על הסדרה”, דברי ח”כ לפיד.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר עם ראש עיריית שדרות ועם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה. ליברמן  שיבח את הרשויות ואת התושבים על כושר העמידה ועל הגיבוי שהם נותנים לצה”ל ולמערכת הביטחון.