‘לא ייתכן שהעיר הזאת לא ישנה בלילה ויחיא סינוואר ישן במיטתו’

שבעה בני אדם עדיין מאושפזים בבתי החולים: שיפור במצבה של העובדת הזרה מתאילנד שנפצעה קשה • גורם ישראלי: "חמאס אחראי למעשי הטרור, וימשיך לשלם מחיר קשה על מעשיו" • יאיר לפיד בביקור בשדרות: "להיכנס בחמאס בכל הכוח ובלי להסס. זה לא הזמן לדבר על הסדרה"
חיים טוויל
כ"ח אב התשע"ח / 09.08.2018 11:44

ההסלמה בדרום: אזעקות ‘צבע אדום’ נשמעו גם הבוקר (חמישי) ברחבי עוטף עזה, באשקלון ובנתיבות.

צה”ל חידש את התקיפות ברצועה. משעות הבוקר נפגעו שלוש חוליות של משגרי רקטות ופצמ”רים.

עד כה תקף צה”ל ברצועת עזה כ-150 מטרות. לפי דובר צה”ל, זוהו כ-180 שיגורים מהרצועה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 שיגורים. “נדגיש כי רוב הנפילות הינן בשטח פתוח”, אומרים בדו”צ.

הבוקר נפלה רקטה באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב ופגעה בשדה סולארי. נגרם נזק לרכוש, אך לא היו נפגעים.

תשעה בני אדם עדיין מאושפזים בבתי החולים – בהם עובדת זרה מתאילנד בת 30 שנפצעה קשה מרקטה שהתפוצצה ליד בית אריזה באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול.

רופאי בית החולים ‘סרוקה’  הצליחו לייצב את מצבה בניתוח, ולאחר הניתוח היא הועברה ליחידה לטיפול נמרץ כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה.

מתחילת ההסלמה אמש התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 28 נפגעים. 7 עדיין מאושפזים, בעוד כל היתר טופלו ושוחררו.

שליח האו”ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב ביטל את פגישותיו עם ראשי חמאס בעקבות הירי אל ישראל.

גורם ישראלי אמר בעקבות ההסלמה ותקיפות צה”ל: “חמאס אחראי למעשי הטרור, וימשיך לשלם מחיר קשה על מעשיו”.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס אחר הצהריים לדיון באירועים בדרום, לאחר שבלילה ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הערכת מצב עם ראשי זרועות הבטחון, בקריה בתל אביב.

גורם צבאי בכיר התייחס  הבוקר להסלמה בדרום ואמר: “אני לא רואה את סופו של הסבב. תקפנו הלילה תקיפות משמעותיות. חמאס יבין בשעות הקרובות מה שלא הבין בחודשים האחרונים, שלא בטוח שזה הכיוון שהיה נכון לבחור בו. הבוקר הזה חמאס מתרחק מהסדרה והרגעה ומתקרב למערכה שבה יוכה מכה קשה”.

הוא הוסיף: “צה”ל מכין ברגעים אלה את המשך התגובה. אני מעריך שבשעות הקרובות יימשך הסבב. אנחנו נשנע לדרום לא מעט כוחות ואם יהיה צורך נפנה יישובים. מצבם של שני מיליון התושבים השבויים תחת שלטונו של חמאס יסבלו מהמשך הרעה במצבם”,

הקצין הבכיר ציין כי הורחבה פריסתה של מערכת כיפת ברזל וגויסו מילואים למערך ההגנה האווירית.

בעקבות הרחבת טווח האש, ההנחיות הורחבו עד נתיבות: במסגרת ההנחיות, יש להישאר בסמיכות למרחבים המוגנים והקייטנות עד קו נתיבות בוטלו. מקומות עבודה יפעלו רק היכן שיש מרחב מוגן. כמו כן, אין אישור לבצע עבודות חקלאיות, חוף זיקים סגור לציבור וקו הרכבת בין אשקלון לשדרות נסגרה.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, הגיע הבוקר לעיר שדרות: “לא ייתכן שהעיר הזאת לא ישנה בלילה ויחיא סינוואר ישן במיטתו. צה”ל צריך להיכנס בחמאס בכל הכוח ובלי להסס. זה לא הזמן לדבר על הסדרה”, דברי ח”כ לפיד.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח הבוקר עם ראש עיריית שדרות ועם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה. ליברמן  שיבח את הרשויות ואת התושבים על כושר העמידה ועל הגיבוי שהם נותנים לצה”ל ולמערכת הביטחון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן
    09/08/2018 12:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לכבוד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן לא יעזור לכם כלום עד שתבטלו חידוש גזירת גיוס השמד והזימה – וכל ג’ עבירות חמורות שיש בצבא. עכשיו העת לזה כדכתיב: עורו ישנים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם וחפשו במעשיכם וחזרו בתשובה, וזכרו בוראכם – אלו השוכחים את האמת בהבלי הזמן ושוגים כל שנתם בהבל וריק אשר …

    המוני שלומי אמוני ישראל בכל מקומות מושבותיהם יעתירו היום, יום חמישי ער”ח אלול [מוקדם], להצלת עולם התורה והיהדות החרדית מידי רודפיהם, בביטול הגזירות לגיוס בני הישיבות, וכל הגזירות להרס הדת והחינוך הטהור בארה”ק, ובמיוחד להצלחתו ושחרורו מהכלא הצבאי של בן העלייה הבחור הצדיק מר ניסן ראדה נ”י ויזרח לעד, הכלוא כבר עשרה ימים ביעורן׳ סירובו לשתף פעולה עם גזירת השמד והזימה של גיוס בני הישיבות ואי התייצבותו בלשכת הגיוס, כהוראת גדולי הדור ובראשם מרן רשכבה”ג זצוק”ל. תפילת רבים מיוחדת להצלחת כלל מוסדות החינוך על טהרת הקודש, שנוסדו בהוראתו ומכוחו של רבן וליבן של ישראל זצוק”ל, תתקיים הערב בשעה 9:30 במערה שברחבת הכותל המערבי.

    ערב יום כיפור קטן בכותל המערבי: תפילות רבים להצלת עולם התורה ואסיר עולם התורה ולהצלחת מוסדות החינוך על טהרת הקודש. כנהוג בכל תפוצות ישראל לקבוע את יום ערב ראש חודש ליום תפילה וזעקה ועת רצון, כשרבים מתענים בו, וכן תפילת סדר יום כיפור קטן ואמירת תהילים, ובפרט את יום ערב ראש חודש אלול כמבואר בפוסקים בהלכות חודש אלול, יתקיימו היום יום חמישי ערב ראש חודש אלול [מוקדם], עצרות תפילה וזעקה בהם יוסיפו המוני שלומי אמוני ישראל, תפילות ותחנונים להצלת עולם התורה והיהדות החרדית מידי רודפיהם, לביטול גזירת הגיוס המרחפת על בני ובנות ישראל ולהצלחת החינוך החרדי על טהרת הקודש. בתפילות אלו תתווסף תחינה ובקשה מיוחדת, להצלחתו של בן העלייה הבחור הצדיק היקר ניסן ראדה נ”י ויזרח לעד תלמיד ישיבת ׳ראשית חכמה׳, שנעצר בשבוע שעבר בשובו מתפילה על ציון התנא רשב”י לשם יצא עם הוריו ובני משפחתו.

    ברבים מבתי הכנסיות ובתי המדרשות ובהיכלי התורה והישיבות יתקיים היום כמידי ערב ראש חודש סדר תפילת יום כיפור קטן בתוספת אמירת פרקי תהילים. כמו כן יגיעו אלפים להתפלל במקומות הקדושים: הכותל המערבי, קבר רחל אמנו ומערת המכפלה, וכן בציוני הקודש של רבותינו התנאים הקדושים וגדולי הדורות, שם יעתירו עבורם ועבור צאצאיהם וכל כלל ישראל להיפקד בפקודת ישועה ורחמים, ולזכות לחן וחסד ולתשובה שלימה לקראת הימים הנוראים הבעל”ט, לפני התפילות יאמרו רבני הקהילות וראשי הישיבות שליט “א דברי כיבושין להתעוררות לתשובה.

    במסגרת התפילות הנערכות מעת לעת, בסמוך לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי, להצלחת כלל מוסדות החינוך המתנהלים על טהרת הקודש, כרצונו וכחפצו של רבן וליבן של ישראל זצוק”ל, תתקיים הערב עצרת תפילה מיוחדת בשעה 9:30 בערב, במערה שברחבת הכותל המערבי. בתפילה זו יעתירו באופן מיוחד לקראת פתיחת שעריהם בראש חודש אלול הבעל”ט, של מוסדות חדשים רבים בכל ריכוזי היהדות החרדית בארה”ק.

  2. תגובה
    09/08/2018 14:16
    אבו ג"מיל
  3. ….חחחחחח בטח שסינוואר ישן טוב בלילה.כי יש בישראל.שר בטיחון רברבן שרק מפטפט.ורמטכ”ל טמבל.שתמיד חושש מה יאמר בג”ץ.בנתיים הם מפגיזים צריפים רקים..במקום על הבתים שצ הנייה וסינוואר..ושאר הכלבים בעזה..פעם היה צבא לישראל היום יש נמושות…