איש השמאל אורי אבנרי מאושפז במצב קשה בעקבות אירוע מוחי

אבנרי, שצפוי לחגוג בחודש הבא יום הולדת 95, מאושפז ללא הכרה בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שעבר בשבת אירוע מוחי • חברתו העיתונאית ענת סרגוסטי: "מקווה לטוב, מחזיקה אצבעות"
אבי כץ
כ"ח אב התשע"ח / 09.08.2018 09:24

פעיל השמאל הקיצוני, הח”כ לשעבר אורי אבנרי, מאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים איכילוב בתל אביב, בעקבות אירוע מוחי בו לקה ביום שבת. כך דווח הבוקר (חמישי) ב’הארץ’.

בחודש הבא אמור אבנרי, אחד מפעילי השמאל הקיצוני המוכרים והבולטים בישראל, סופר, עיתונאי ופוליטיקאי, לחגוג יום הולדת 95.

חברתו, העיתונאית ופעילת זכויות האדם ענת סרגוסטי, כתבה אתמול בפייסבוק: “יש להניח שהשבוע לא יכתוב את הטור השבועי שלו… פעם אמר לי חצי בצחוק חצי ברצינות: ‘אם לא תקבלי ביום שישי את הטור שלי, תדעי שאני מת’. אז הוא לא מת, אבל הוא לא בהכרה. בדיוק בעוד חודש, ב-10 בספטמבר, יחגוג אבנרי יום הולדת 95, וכבר מכינים לכבודו אירוע בצוותא. הייתי שם היום, מקווה לטוב. מחזיקה אצבעות”.

במאמר האחרון פרי עטו, שהתפרסם ב’הארץ’ ב-7 באוגוסט, תקף אבנרי את חוק הלאום, וטען כי בישראל חיה אומה ישראלית ולא אומה יהודית. הוא הזכיר כי היה בין מגישי העתירה לבג”ץ, שנדחתה, ושדרשה לשנות בסעיף הלאום בתעודות הזהות את הרישום “יהודי” ל”ישראלי”.

בשנת 1950 רכש אבנרי את השבועון ‘העולם הזה’ ותחת שרביטו הפך העיתון לצהובון סנסציוני מחד ולשבועון לוחם וחוקר אנטי-ממסדי שחושף פרשיות שחיתות, תחת המוטו “ללא מורא, ללא משוא פנים”.

בנערותו היה אבנרי לוחם באצ”ל וחבר התנועה הרוויזיוניסטית, אך בהמשך היה לפעיל שמאל קיצוני בולט. במסגרת פעילותו בשמאל הקיצוני היה שותף אבנרי להקמת “הרשימה המתקדמת לשלום” והתנועה החוץ-פרלמנטרית “גוש שלום”.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמאלני
    09/08/2018 09:48
    אור
  1. אויש עומדים לאבד איש יקר אוהב רמאללה ועזה. אתפלל עליו שהשם יעשה צדק עימו

  2. אורי אבנרי עשה הרבה נזק למדינת ישראל היהודית !
    09/08/2018 11:30
    סטודנט ישראלי
  3. שונא ישראל, ובכל זאת האריך ימים ! חבל שעלה לישראל ! בקרוב יפגוש את ערפאת !!!

  4. התפללו לרפואתו
    09/08/2018 12:14
    יעקב
  5. אורי בן הילדה-חולדה בתוך שאר חולי ישראל

  6. שומו שמיים
    09/08/2018 14:21
    אייל
  7. העתירו בתפילה