מרגלית: גזען ופאשיסט • סמוטריץ: ‘וואי וואיי. דרכתי על נקודה רגישה’

אבי כץ
|
כ"ח אב התשע"ח / 08.08.2018 21:24
העיתונאי דן מרגלית משתלח בחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ בעקבות התקרית בה בה היפנו חיילים דתיים את גבם לנכדתו • בצה”ל מודים כי חיילי ההסדר קיבלו אישור שלא להביט במדריכה

העיתונאי  דן מרגלית השתלח הערב (רביעי) בחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ – שהגן על חיילי ישיבות ההסדר בתקרית בה היפנו חיילים את גבם למדריכת צניחה, שהתרחשה במהלך אימון.

“בצלאל סמוטריץ׳ מתנשא וגזען ופאשיסט, שונא שלטון החוק וחרפת היהדות ההומניסטית. אבל היכן בנט ושקד, גליק וחוטובלי הדתיים ההגונים שיגיבו? הם פוחדים ממנו?”, צייץ ברגלית בחשבון הטוויטר שלו.

סמוטריץ’ השיב לו: “וואי וואי וואי. הזעם הקדוש הזה מלמד שדרכתי לך על נקודה רגישה… דן נשמה, אני מבין שכואב לך שעברו הימים בהם המצאתם פייק ניוז וניצלתם את הבמה הבלעדית שלכם כדי לשטוף לכולנו את המח בשקרים ואף אחד לא עמד מולכם. זהו. נגמר.

“הקללות והכינויי גנאי שלך לא ממש עושים רושם. בוקר חדש עולה”.

הזעם של מרגלית התעורר לאחר שסמוטריץ’ הגן על החיילים וכתב: “עקרונית יש סיכום שבמחלקות בני ישיבות  יש הדרכות אבל לא הדגמות של נשים. הגיוני. אם היתה הדגמה והם מחו עקרונית זו זכותכם המלאה. גם לדתיים מותר לעמוד על זכויותיהם. לא רק לחילוניים”.

סמוטריץ’ הוסיף: “אז קצת משפחתולוגיה: אבא של החיילת – אלוף בצה”ל שאמר בעבר שהוא שונא את מסלול ההסדר. האמא – אשת תקשורת אולטרה פרוגרסיבית. בן הזוג של האמא – אילן שילוח יו”ר מקאן אחד האנשים הכי חזקים בתחום הפרסום בישראל. סבא של החיילת – דן מרגלית (כל מילה מיותרת). עכשיו לך תנהל קמפיין בפייקניוז…”

בציוץ נוסף הוא הציג את העבודות לעיתונאי יועז הנדל: “לוחמים שמבקשים לעמוד בנימוס ובדרך המקובלת מול המפקדים שלהם על הכללים המקובלים במחלקות דתיות, מפקדים שמגלים יצירתיות ופותרים את הבעיה בשקט, אמא אולטרה-פרוגרסיבית אחת שעושה בלאגן, עדר עיתונאים אינטרסנטים, וכמה תמימים כמוך שצורכים פייק ניוז בלי לבדוק. סוף”.

ממצאי התחקיר של התקרית שבה היפנו חיילים את גבם למדריכה מעלים כי הם פעלו על פי הוראות מדריך אחר שהיה במקום.

בכאן 11 דווח כי על פי הממצאים, כי  חייל אחד פנה מראש בבקשה להוריד את ראשו במהלך ההדרכה של מדריכת הצניחה.

מדריך במילואים בבי״ס לצניחה, אישר לו לעשות כן וגם לחיילים אחרים שמרגישים צורך. בתגובה הפנו את גבם 30 חיילים.

עוד דווח כי “מדובר בטעות של המדריך בשיקול הדעת שאינה עולה בקנה אחד עם הפקודות והנהלים”.

כפי שדווח בחרדים 10, הסערה החלה לאחר שבתם של ראש אגף המבצעים במטכ”ל, אלוף אהרון חליוה, ואשת התקשורת שירה ברגלית, ונכדתו של העיתונאי דן מרגלית, הדגימה תרגיל ללוחמים בצנחנים ועשרות חיילים בני ישיבות הפנו לה את הגב.