70 שיגורים: 3 פצועים קל בשדרות • הצרחות והעשן: צפו ברקטה נופלת

שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו בשתי זירות בשדרות - אחת מהן בחניה של בית • גבר כבן 34, בן 13, ובן 23 נפצעו קל, כמה בני אדם לקו בחרדה - בהן שתי נשים בהריון שנתקפו צירי לידה. נזק נגרם לרכבים • כ-70 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה 11 שיגורים
חיים טוויל
כ"ז אב התשע"ח / 08.08.2018 20:25

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב (רביעי) שוב ושוב בשדרות, במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שער הנגב.

לפי דובר צה”ל, עד חצות זוהו כ-70 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה 11 שיגורים. רוב הנפילות הינן בשטח פתוח.

בשדרות נפצע הערב גבר כבן 34 קל-בינוני מפגיעת רסיסים, ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים באשקלו. נער כבן 13 נפצע קל ופונה לבית חולים.

גבר נוסף, כבן 23, נפצע קל ופונה גם הוא לבית החולים, וכן אישה שנפצעה קל ברגלה במהלך ריצה ועוד שלושה פצועים נוספים. בנוסף, תשעה נפגעי חרדה טופלו, בהם שתי נשים בהריון שנתקפו בצירים. עשרה מנפגעי החרדה פונו גם הם לבית החולים.

צוותי כיבוי הוזעקו לטפל בדליפת גז באחת הדירות בעיר בעקבות הנפילה.

מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות, אולם שתי רקטות התפוצצו בשדרות ובית אחד בעיר נפגע מפגיעת רקטה.

מאוחר יותר הופעלו עוד מספר פעמים אזעקות צבע אדום במספר ישובים באשכול, וזוהו שיגורים לעבר האזור.

פאראמדיק מד”א אלכס שמיס סיפר: “התקבלו במוקד 101 של מד”א קריאות ממספר זירות בעיר. הוזנקתי עם האופנוע לאירוע שבו דווח על גבר שנפצע. כשהגעתי למקום ראיתי בחצר הבית גבר כבן 34 בהכרה, כשהוא סובל מפציעות מדממות משברי זכוכיות בגפיים. יחד עם צוותים נוספים של מד”א הענקנו לו טיפול רפואי והוא פונה במצב קל לבית חולים.

“נסעתי במהירות לזירה נוספת בעיר שם נפגע צעיר בשנות ה-20 באורח קל. הוא טופל על ידי צוות ניידת טיפול נמרץ ופונה גם כן לבית חולים. מספר נפגעי חרדה נבדקו וטופלו בשטח על ידי צוותי מד”א ופונו להמשך טיפול, בהם שתי נשים הריון שנתקפו צירי לידה”.

אזעקות נשמעו הערב גם באזור המועצה האזורית שער הנגב.

מהמועצה אזורית שדות נגב נמסר לתושבים: “לאחר הערכת מצב של הצבא ועקב החמרה במצב הבטחוני הנכם מתבקשים להימצא בסמוך למרחבים מוגנים בהתאם לזמן ההתראה עד להודעה חדשה. חשוב להישמע להוראות אלו על מנת שלא לסכן חיים”.

מדובר צה”ל נמסר: בהמשך לדיווח על אזעקות צבע אדום בעיר שדרות ובמועצה אזורית שער הנגב, זוהו שמונה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה שני שיגורים.

מהמשטרה נמסר: “שוטרי משטרת ישראל הגיעו ל-4 זירות נפילה בשדרות וסגרו אותן עד לסיום הטיפול בהן על ידי חבלני משטרת ישראל. מהמקום פונו לטיפול רפואי מספר נפגעים במצב קל.

במשטרה שבים ומזכירים לציבור “להתנהג על פי ההנחיות של פיקוד העורף, לא להתקרב לזירות נפילה ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג”.

מוקדם יותר הערב בוצע ירי לעבר כוח צה”ל בנחל עוז. נזק נגרם לכלי הנדסי, ובצה”ל הגיבו בירי טנק לעבר עמדת חמאס באזור.

צה”ל הודיע היום על הגברת הכוננות בעוטף עזה וחסימות כבישים באזור בשל הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של הארגון.

בשעות הצהריים חסמו ניידות משטרה כמה צמתים במועצה האזורית אשכול, ובהם גמה, מעון וסופה. כמו כן, נחסם כביש הגישה לקיבוץ נחל עוז.

מדובר צה”ל נמסר: “לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף”.

בהודעה נאמר עוד: “צה”ל פועל להבטחת בטחון תושבי האזור, לא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה”ל וערוך למגוון תרחישים”.

שדרות

זירה בשדרות. צילום: דוברות איחוד הצלה

אתמול השמיד טנק של צה”ל עמדה של חמאס ממנה ירו מחבלים לעבר כוח צה”ל בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

ברצועה דווח כי שני מחבלים נהרגו כתוצאה מהירי שביצע צה”ל. שני המחבלים משתייכים לזרוע הצבאית של חמאס.

לפי חמאס התקיים באותה עת תרגיל, בהשתתפות שלושה מבכירי ארגון הטרור.

בתוך כך, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו אתמול על דיון לא מתוכנן שיתקיים ביום חמישי, ברקע המתיחות בדרום והמגעים להביא לרגיעה עם רצועת עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות