נתניהו ערך סבב שיחות עם ליברמן וליצמן: למנוע הקדמת בחירות

אחרי החלטת בג"ץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בנפרד עם סגן שר הבריאות ועם שר הביטחון - על חוק הגיוס החדש • "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן. הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים" • ליצמן: ההחלטה על המשך קידום חוק הגיוס תלויה ב'מועצת'
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשע"ח / 08.08.2018 18:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (רביעי) סבב שיחות – בעקבות הודעת בית המשפט העליון לפיה תינתן דחיה לפקיעת חוק הגיוס הקודם עד חג החנוכה.

במסגרת השיחות שקיים היום, שוחח נתניהו בנפרד עם סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן ועם שר הביטחון אביגדור ליברמן, כדי לנסות להגיע לנוסחה מוסכמת על החוק.

לאחר השיחות עם השניים הודיעו בסביבת ראש הממשלה: “יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן. הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים”.

עם זאת, השר ליצמן הבהיר לנתניהו בפגישתם היום, כי ההחלטה על המשך קידום חוק הגיוס תלויה במועצת גדולי התורה.

כפי שדווח בחרדים 10, שופטי בג”ץ החליטו ביום שני לדחות את העתירות שהוגשו נגד הארכת חוק הגיוס ולהאריך את תוקפו של החוק, שהיה אמור לפקוע באמצע חודש ספטמבר –  עד תחילת חודש דצמבר, ערב חג החנוכה.

בכך קיבלו השופטים באופן חלקי את בקשת המדינה, שהוגשה על פי הנחיית ראש הממשלה, לדחות את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס בשבעה חודשים,  עד לתום כנס החורף הקרוב – בחודש אפריל 2019.

בהחלטתם כתבו השופטים: “לאחר ששקלנו בדבר החלטנו להיענות לבקשה בחלקה ולדחות את מועד בטלותו של פרק ג’1 לחוק שירות בטחון כך שתיכנס לתוקף ביום 2.12.2018 תחת המועד שנקבע בפסק הדין”.

משמעות הדחייה היא שלכנסת יהיו כחודשיים להשלים את הליך החקיקה עם חזרתה מפגרת הקיץ.

חבר ועדת חוק הגיוס של הכנסת, ח”כ אורי מקלב, אמר אמש: “תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק, שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל”.

השר ישראל כץ התייחס הבוקר להארכה שהעניק בג”ץ לחוק הגיוס ואמר כי החוק מאוזן, נכון והוא על דעת צה”ל.

“לא ראיתי דברים שמישהו יכול שלא לקבל – גם החרדים יכולים לקבל את זה”, אמר כץ בריאיון ברשת ב’.

חבר הכנסת יאיר לפיד, יו”ר יש עתיד, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי בג”ץ נתן לו הזדמנות להעביר את חוק הגיוס: “נראה פעם אחת את נתניהו אומר לליצמן – אתה לא מנהל את המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות