בית של הסתה: הקמפיין נגד הציבור החרדי חזר עם עוד ‘פיגוע’. סבבה?

כרזת הסתה נוספת נגד הציבור החרדי הושקה היום, תחת הסלוגן: "רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים בעיר" • הפעם התמונות אינן ערוכות בפוטושופ - ובכותרת נכתב: "עם התמונה הזו, סבבה?" • בבית היהודי מתנערים מהכרזה
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשע"ח / 07.08.2018 22:45

בסיעת ‘הבית היהודי’ בירושלים לא למדו לקח והחליטו להשיק היום (שלישי) ‘פיגוע’ נוסף? הקמפיין המסית נגד החרדים חזר הערב, כאשר הסלוגן בכרזה הוא: “רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים בעיר”.

ההבדל בכרזה החדשה מזו הקודמת:  שלושת המועמדים המובלים לראשות העיר – השר זאב אלקין, משה ליאון ועופר ברקוביץ’ – מופעים בה ללא התחפושת עם הפאות והמגבעות.

הקמפיין המתסיס של הסיעה נחשף ביום שני בבוקר בעיתון ‘ידיעות אחרונות’, כאשר בכרזה שהשיקה הסיעה נראו שלושת המועמדים לראשות העיר כשלתמונתם נעשה עיבוד פוטושופ, עם פאות מסולסלות ומגבעות, כך שיראו לבושים כחרדים.

מתחת לתמונות הופיע סלוגן הקמפיין בו נאמר: “בזמן שהם חרדים לגורלם, רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים”.

עם פרסום הקמפיין המסית, התעוררה סערה ואישי ציבור ואנשי תקשורת גינו את הקמפיין המסית. בתגובה, במפלגה הצהירו שהוא הוסר.

הבית היהודי

צילום: קמפיין הבית היהודי בירושלים

אולם למרות הסערה, יו”ר רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי למועצת העיר, חגית משה, לא התנצלה.

בתגובתה אתמול אמרה: “אז נכון, חלקכם ‘ממש מזועזעים’ מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה”.

הערב מתברר כי התמונה אכן הוחלפה, אך הסלוגן המסית נשאר.

גורמים שונים טענו כי משרד האסטרטגיה של הרשימה בירושלים הוא שמוביל את הקמפיין. אולם, ברשימת ‘הבית היהודי’  בירושלים מתנערים מהכרזות ומבהירים כי לא מדובר בחלק מהקמפיין הרשמי של הרשימה.

גורמים בסיעת איחוד הלאומי, המתמודדת ברשימה אחת עם הבית היהודי, דרשו הערב לעצור את המימון לרשימה בירושלים, עד להגעה להסכמות מסודרות על אופי קמפיין הבחירות שיתנהל.

במפלגת הבית היהודי אמרו הערב לחרדים 10, כי קמפיין ההסתה מטעם הסניף הירושלמי אינו על דעת יו״ר המפלגה נפתלי בנט, השוהה בימים אלו בחו״ל, וכי הוא הורה לעצור את הקמפיין עד שובו ביום שישי – אז יקיים בירור.

סיעת הבית היהודי

הכרזה הראשונה, שנגנזה. צילום: דוברות קמפיין הבית היהודי

מפלגת מאוחדים בראשות אריה קינג מסרה הערב בתגובה: “כפי שהזהרנו, המשך קמפיין ההסתה שמפעיל הבית היהודי בירושלים מוכיח כי לא היה מדובר בטעות, אלא בהסתה מכוונת שמטרתה לשסות את תושבי ירושלים זה בזה.

הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא יכולים להמשיך ולטמון את הראש בחול, ולהתנער מאחריות. אנו קוראים לנפתלי בנט להראות לחגית משה את הדלת החוצה באופן מיידי. המשך הקמפיין של חגית משה מוכיח שמטרתה ליצור קיטוב בין הירושלמים.

אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ’, קיבלתם הוכחה נוספת שחגית משה פשוט לא סופרת אתכם. אם ככה זה בקמפיין, רק תדמיינו איך היא תתנהג אחרי שתתנו לה את הכסא על מגש של כסף.

ברור שאתם לא מאמינים בדרך הסכסוך והשיסוי של הצמד משה-מור יוסף. עדיין לא מאוחר מדי ואנו קוראים לכם להצטרף לחזית התורנית לאומית של רשימת ‘מאוחדים'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות