מקלב: אפשר לחוקק עד חנוכה • סמוטריץ’: בג”ץ הולך עם ראש בקיר

ח"כ אורי מקלב: "תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק, שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה" • לפיד: "נתניהו לא זקוק להארכת זמן, הוא זקוק לאומץ"
אריה ריבקינד
כ"ז אב התשע"ח / 07.08.2018 21:19

חבר ועדת חוק הגיוס של הכנסת, ח”כ אורי מקלב, הגיב הערב (שלישי) על החלטת בג”ץ: “תהליך החקיקה נמצא בסופו כך שלוח הזמנים החדש יאפשר את סיום חקיקת החוק, שעיקרו הכרה בערך ובחשיבות המשך לימוד התורה בארץ ישראל”.

י”ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהיה בין העותרים נגד הענקת ארכה לממשלה כדי לחוקק את חוק הגיוס, הגיב להחלטת שופטי בג”ץ: “בג”ץ צודק, אין שום סיבה לאפשר לנתניהו לבזבז זמן נוסף”.

לדבריו, “נתניהו לא זקוק להארכת זמן, הוא זקוק לאומץ. יש לחוקק עכשיו את חוק הגיוס כדי שיותר חרדים יתגייסו, ישרתו וישתלבו בשוק העבודה”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’: “מה היה קורה אם בג”ץ היה מכבד את הממשלה, מבין את המורכבות והרגישות הכרוכה בסוגיה, ונענה לבקשתה במלואה? מישהו היה מת? השמים היו נופלים? פשוט מתעקשים שם ללכת עם הראש בקיר כדי להראות מי בעל הבית. ובעל הבית האמיתי הוא הציבור באמצעות נבחריו. לא 15 אנשים שאיש לא בחר לנהל לנו את החיים”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור: “ממשלת ישראל צריכה לרכז כעת את כל המאמצים על מנת להסדיר את מעמדם של טובי בחורינו. יש לפעול על פי הערכים היהודיים – גם אם הדבר דורש טיפול בסוגיות רגישות, כמו עצירת הרדיפה של לומדי התורה”

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: “מדובר בגלגול נוסף של תפוח האדמה הלוהט וגרירת רגליים שגם בסופה ככל הנראה יקרה אחד מהשניים: או הסדר שאינו חוקתי או דחייה נוספת. כך או אחרת נראה שהממשלה מפחדת להתעסק עם הסוגיה האמיתית שעל הפרק שהיא השוויון בנטל”.

כפי שדווח בחרדים 10, שופטי בג”ץ החליטו אתמול לדחות את העתירות שהוגשו נגד הארכת חוק הגיוס ולהאריך את תוקפו של החוק, שהיה אמור לפקוע באמצע חודש ספטמבר –  עד תחילת חודש דצמבר, ערב חג החנוכה.

בכך קיבלו השופטים באופן חלקי את בקשת המדינה, שהוגשה על פי הנחיית ראש הממשלה, לדחות את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס עד לתום כנס החורף הקרוב – בחודש אפריל 2019.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות