צה”ל תקף עמדה ברצועה – בתרגיל עם 3 בכירים מחמאס

הבכירים של חמאס שהיו במוצב בזמן שטנק תקף הם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי, מחמוד א-זהאר ואחמד באחר • הזרוע הצבאית: שני הצלפים שנהרגו בתקיפת צה"ל השתתפו בתרגיל - וירו במסגרתו • פרשן פלסטיני: "ישראל העבירה לחמאס מסר שבכיריו על הכוונת"
חיים טוויל
כ"ו אב התשע"ח / 07.08.2018 17:52

בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, טוענים כי התקיפה של צה”ל בצהרים (שלישי) נגד מוצב של ארגון הטרור  בצפון רצועת עזה בוצעה במהלך תרגיל שנערך – בהשתתפות בכירי חמאס.

לפי דיווחים ברצועת עזה, שלושת הבכירים מחמאס שהיו במוצב בזמן האירוע הם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי, מחמוד א-זהאר ואחמד באחר.

בהודעה רשמית של הזרוע הצבאית של חמאס נמסר כי שני אנשי הארגון שנהרגו בתקיפה היו צלפים שהשתתפו בתרגיל, וירו במסגרתו.

דובר חמאס פווזי ברהום אמר לאחר התקיפה: “הכיבוש תקף עמדה של גדודי עז א-דין אל קסאם בצפון הרצועה ושניים נהרגו”. לדבריו,  לתקיפה “יהיו השלכות חמורות, הכיבוש לא צריך לישון בשקט – ההתנגדות לא יכולה לתת לכיבוש לתקוף את העמדות שלנו בלי לשלם את המחיר”.

שני ההרוגים הם אחמד מורג’אן ועבד אל-חאפז אל-סילאווי, שניהם צלפים בני 23, חברי גדודי עז א-דין אל קסאם. בהלוויותיהם הפומביות בעזה צעק הכרוז: “אנו נשבעים שדמם לא נשפך לשווא”.

בהודעת דובר צה”ל מוקדם יותר היום נמסר כי התקיפה באמצעות טנק בוצעה בתגובה לירי מחבלים לעבר כוח צה”ל, שעסק בפעילות מבצעית באזור.

הפרשן הפלסטיני לענייני ישראל, ד״ר עדנאן אבו עאמר, אמר היום ל’מעריב’ כי התקרית במהלכה הותקף מוצב חמאס בעת שנכחו בו בכירים –  מהווה אזהרה לבכירי ארגון הטרור.

״בהפגזה היזומה של צה״ל לעבר מוצב חמאס בנוכחות בכירים בארגון, ישראל מעבירה מסר במשקל כבד לארגון בעזה, כי הבכירים שלו נמצאים במעקב ועל הכוונת”, אמר אבו עאמר. “ההודעה של הכיבוש אין לה אחיזה במציאות, ואין לה רגליים וידיים. ההתנקשות בשיא שיחות הרגיעה, באה כדי להעביר מסר שידה של ישראל היא על העליונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות