הנשיא טראמפ קשוח: תעשו עסקים עם איראן? לא תעשו עסקים איתנו

נשיא ארה"ב התייחס לסנקציות החדשות על איראן, אותן כינה "הנושכות ביותר שאי פעם נכנסו לתוקף" והזכיר כי בתוך שלושה חודשים הן יוחרפו "ויהיו חזקות יותר • האירופים נחושים לשמור על הסכם הגרעין והודיעו כי חברות שימשיכו לסחור עם איראן וייפגעו מארה"ב - יקבלו הגנה כלכלית
נתן פרל
כ"ו אב התשע"ח / 07.08.2018 15:33

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס  לסנקציות על איראן שהתחדשו היום (שלישי) והבהיר כי לא יסבול הפרה שלהן.

על העיצומים הכלכליים אמר: “היום סוף סוף הוטלו הסנקציות ה’נושכות’ ביותר שאי פעם נכנסו לתוקף, ובנובמבר הן יעלו שלב ויהיו חזקות יותר”.

טראמפ העביר מסר ברור בחשבון הטוויטר שלו – והבהיר כי הוא פתוח לדון עם האיראנים על הסכם גרעין חדש: ”מי שיעשה עסקים עם איראן לא יעשה עסקים עם ארה”ב. אני מבקש שלום עולמי, לא פחות”.

עם זאת, האירופים נחושים לשמור על ההסכם עם איראן. בעקבות חידוש הסנקציות על ידי נשיא ארצות הברית, חברות אירופיות שימשיכו לעשות עסקים עם איראן יקבלו הגנה כלכלית מהאיחוד האירופי מפני פגיעה אמריקנית.

השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, אליסטר ברט, אמר לרדיו BBC: “אם חברה חוששת מצעדים משפטיים או עסקיים נגדה על ידי גוף שפועל בעקבות הסנקציות האמריקניות – החברה הזו יכולה להיות מוגנת במסגרת החוק האירופי”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מתח אמש ביקורת על מדינת אירופה שאינן פועלות יחד עם ארה”ב כדי להצר את צעדיה של איראן.

“מה השיגעון שאחז בהם. אירופה פועלת להציל את כלכלת איראן ואת משטר האייתולות, שאחראי על שורת פיגועי טרור וניסיונות פיגוע על אדמת אירופה, כולל בתקופה האחרונה. פשוט טירוף”, כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות