דרעי: “לא יכול לסגור חנות בשבת, ביבס עשה הון פוליטי על החרדים”

שר הפנים צוטט בישראל היום: "מה שקורה ביממה האחרונה מעיד על בורות גדולה ושטחיות מביכה. חוק המרכולים לא גרם לסגירת חנות אחת שהיתה פתוחה בשבת. אפשר לבדוק זאת"
אריה ריבקינד
כ"ו אב התשע"ח / 07.08.2018 09:09

‘חוק המרכולים’ הסעיר אתמול את המערכת הפוליטית וגרר התכתשות בין יו”ר השלטון המקומי, ראש העיר מודיעין חיים ביבס, לשר הפנים אריה דרעי.

העיתון ‘ישראל היום’ מדווח הבוקר על דברים שאמר יו”ר ש”ס אתמול בשיחה סגורה: “אני לא מתכוון ולא יכול לסגור שום חנות בשבת, משום שסמכויות האכיפה נמצאות רק בידי הרשויות המקומיות”, מצוטט דרעי. “כל ראש עיר שרוצה חנויות פתוחות בעירו בשבת יכול לעשות זאת. ירצה לשמור על החוק יאכוף וייתן קנסות. לא ירצה, לא ייתן”.

דרעי התייחס בשיחה לתגובות שתקפו את החלטתו ואמר: “מה שקורה ביממה האחרונה מעיד על בורות גדולה ושטחיות מביכה. חוק המרכולים לא גרם לסגירת חנות אחת שהיתה פתוחה בשבת. אפשר לבדוק זאת”.

דרעי הסביר: “חוק המרכולים מחדד את המצב שהיה קיים מאז קום המדינה, שכל חוקי העזר דורשים את אישור שר הפנים, כולל אלו הנוגעים לשעות עבודה ומנוחה. ראשי עיר שביקשו לבצע מחטף לפני החלטת הבג”ץ ולהפוך את הלבנת פתיחת החנויות למהלך חוקי, לא הצליחו. שלושה מהם עתרו לבג”ץ ואנו ממתינים להכרעתו. לא התרשמתי שיש צורך חיוני להפוך מאות ואולי אלפי עובדים לעבדים שיעבדו 7 ימים בשבוע”.

יו”ר השלטון המקומי, חיים ביבס, עלה גם הוא בשיחה. “חיים ביבס ואחרים מנצלים את תמימותם וחוסר הבנתם של רבים בנושא כדי לעשות הון פוליטי על גבם של החרדים ומספרים להם שהשר החרדי ה’חשוך’ ‘כופה’ עלינו את אורחות חייו. אין לזה שום אחיזה במציאות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות