בכיר בסוכנות מודיעין: המוסד חיסל את המדען הסורי I צפו

חיים טוויל
|
כ"ו אב התשע"ח / 07.08.2018 08:16
ה’ניו יורק טיימס’ מצטט בכיר בסוכנות מודיעין במזרח התיכון הטוען: סוכני המוסד הטמינו את המטען ברכבו של ד”ר עזיז אסבר, מדען הטילים הסורי שחוסל בשבת • היה במעקב תקופה ממושכת • “הפעם הרביעית בשלוש שנים שישראל מחסלת מדענים ומהנדסים על אדמה זרה”

בכיר בסוכנות ביון במזרח התיכון טוען כי המוסד הישראלי עומד מאחורי חיסולו של מדען הטילים הסורי, ד”ר עזיז אסבר, שנהרג בפיצוץ מטען חבלה במכוניתו בשבת. כך דיטווח הלילה (שלישי) ה’ניו יורק טיימס’.

לפי הדיווח, סוכנות הביון של הבכיר עודכנה לגבי מבצע ההתנקשות בעיירה אל-מסיאף, שבה ממוקם אחד ממתקני הפיתוח של צבא אסד.

הבכיר, שהתראיין בעילום שם, אמר ל’ניו יורק טיימס’, כי זו הפעם הרביעית בשלוש השנים האחרונות שבה חיסלה ישראל מדען נשק במדינה זרה.

הדיווח ב’ניו יורק טיימס’ חושף פרטים נוספים גם על יעד החיסול – ד”ר עזיז אסבר: היה אחד ממדעני הטילים הבכירים בסוריה, אחראי על פיתוח טילים בליסטיים מונחים שיכולים להיות משוגרים אל ישראל ממרחק רב, ועבד גם במפעל לייצור דלק לטילים בליסטיים.

לפי הדיווח, אסבר נהנה מנגישות לבכירים ביותר בסוריה ובאיראן. לטענת הבכיר בסוכנות הביון, לאסבר היה ‘כרטיס כניסה’ לארמון הנשיאות של אסד בדמשק והוא נפגש עם ראש משמרות המהפכה האיראני. בשנה האחרונה הוא להקים מפעל תת-קרקעי במקום זה שהשמידה ישראל בשנה שעברה.

לטענת הבכיר, הוא היה במעקב של המוסד במשך תקופה ממושכת.

בישראל לא הגיבו עד כה לדיווחים על חיסול המדען.

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח אתמול כי ההנחה הרווחת עד כה היא שישראל היא שחיסלה במוצאי שבת את אסבר סמוך לעיירה מסיאף, פרבר במחוז אל-חאמה.

גם העיתון הסורי אל-ווטן טען כי המוסד הישראלי הוא שהטמין את הפצצה הקטלנית.

לפי המאמר הלבנוני, ההתנקשות היא חלק מהמלחמה שמנהלת ישראל במטרה למנוע מסוריה ובעלות בריתה לשקם את יכולותיהן הצבאיות ולהחזירן לרמה שלפני מלחמת האזרחים בסוריה – עם דגש על מניעת השגת הדיוק באמצעי הלחימה.