ראשי רשויות חרדיות לחיים ביבס: שבת אינה חושך. התביישנו בדבריך

פורום ראשי הרשויות החרדיות שיגר מכתב חריף ליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אמירתך ש'לא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי חושך' - הינה חמורה מאין כמותה. שבת אינה 'חושך'"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 20:12

פורום ראשי הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי שיגר היום (שני) מכתב מחאה חריף ליו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס, בעקבות דבריו נגד שמירת השבת ונגד שר הפנים אריה דרעי.

“בשם פורום ראשי הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי, אני מביע בזאת את מחאתנו החריפה על דבריך החמורים בעניין שמירת השבת”, כתב יו”ר הפורום.

“אמירתך כי ‘לא אתן לאף גורם פוליטי לגרור אותנו לימי חושך’, הינה חמורה מאין כמותה. שמירת שבת אינה ‘חושך’. מלבד היותה יום מקודש לעם היהודי, הינה מושג סוציאלי של יום מנוחה ומתנה שהעניקה היהדות לאנושות כולה. כיהודים – התביישנו לשמוע את דבריך”.

הוא הוסיף:  “כראשי רשויות במדינת ישראל, אנו מתנגדים נחרצות לעמדה הקיצונית אותה הבעת בשם מרכז השלטון המקומי. ישנם ראשי רשויות רבים נוספים שעמדתם נוגדת את שלך באופן מוחלט. אנו דורשים כי לא תערב את מרכז השלטון המקומי במאבקך האישי ולא תדבר בשם כלל הרשויות”.

בפורום הזכירו לביבס: “פתיחת עסקים בשבתות הינה דריסה ברגל גסה על זכויות חברתיות ועקרונות סוציאליים בסיסיים של יום מנוחה כללי. היא פוגעת בעובדים, פוגעת בנשותיהם ובילדיהם, פוגעת בעסקים המתחרים ופוגעת בשוויון ההזדמנויות”.

זאת ועוד, “ניסיונך להתיר פתיחת מסחר כללית בשבתות ללא כל הגבלה, הינה קיצונית אף ממה שהעזו להציע בעיר תל אביב. זהו דבר שלא עלה על הדעת בשום עיר בארץ.

“צר לנו, כי הבחירות המקומיות מביאות אישים בכירים להצעות פופוליסטיות חסרות אחריות חברתית בסיסית, מתוך ניסיון למצוא חן בעיני גורמים קיצונים ולקבל כותרות בדרך שלילית”.

יו”ר הפורום הדגיש:  “חובתנו כנציגי ציבור חרדים למחות על הדברים החמורים הללו, כמו גם לעמוד לימינו של שר הפנים הרב אריה דרעי, במאבקו למען שמירת צביון השבת בארצנו. אנא חזור בך. כל תועלת לא תצמח לך מפגיעה בשבת קודש – מקור הברכה של העם היהודי. לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה כִּי הִיא מְקוֹר הַבְּרָכָה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף החרדים עומדים על זכויותיהם
    08/08/2018 17:26
    גרשון
  1. הגיע הזמן להתלונן על מי שדורס ברגל רמה את רגשותינו.