‘הפלג הירושלמי’ חסם את בני ברק: 29 מפגינים נעצרו • צפו

אנשי 'הפלג הירושלמי' פתחו אחר הצהרים בהפגנה בצומת הרחובות השומר ז'בוטינסקי בבני ברק - במחאה על מעצר בחור ישיבה עריק • המשטרה נערכה לקראת הפגנת המחאה בכוחות גדולים מאוד • לטענת אנשי הפלג, שוטרים היכו את הגר"ד מינצר, מראשי ישיבת חדרה
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 16:49

אנשי ‘הפלג הירושלמי’ פתחו אחר הצהרים (שני) בהפגנה בצומת הרחובות השומר ז’בוטינסקי בבני ברק – במחאה על שבית המשפט הצבאי ביפו האריך ביום חמישי את מעצרו של ניסן ראדה, תלמיד ישיבת ‘ראשית חכמה’ שנעצר בגין עריקות, עד יום שלישי.

ראדה נעצר, לטענת קרוביו, ביום רביעי, במהלך ביקורת שגרתית של משטרת התנועה בצפון הארץ. לאחר שהתגלה כי הוא עריק מצה”ל, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית.

במהלך ההפגנה עצרה המשטרה 29 מהמפגינים אשר הפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים.

בין העצורים ישנו אזרח לא דתי, אשר ניפץ ניידת משטרתית וגרם לה נזק.

כתב חרדים 10 מציין, כי המשטרה  נערכה לקראת הפגנת המחאה בכוחות גדולים מאוד ביחס להפגנות שהיו בעבר.

השוטרים ולוחמי מג״ב התפרסו במקום ופעלו למניעת נסיונות המוחים להגיע לצירים מרכזיים ולחסום כבישים.

כתב גלי צה”ל יאיר אורביטו הותקף בתחילת ההפגנה בידי שוטרים. לדברי עדי ראיה, “במשך כמה דקות הוא נדחף והופל במדרגות”. למרות שהציג תעודת עיתונאי – השוטרים לא התייחסו.

לטענת אנשי הפלג, שוטרים היכו את הגר”ד מינצר, מראשי ישיבת חדרה ומבכירי רבני הפלג הירושלמי, במהלך ההפגנה.

מהמשטרה נמסר לאחר ההפגנה: כוחות משטרה, פרשים ושוטרי משמר הגבול נערכו משעות הצהריים להפגנה ונפרסו בכל הצירים המרכזיים להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של הציבור והמפגינים.

במהלך ההפגנה, שהתקיימה ללא רישיון וללא אישור המשטרה, המפגינים חסמו צמתים, סירבו להקשיב להנחיות השוטרים, פגעו בניידת משטרתית ואף נקטו באלימות פיזית ומילולית כלפי שוטרים .

גלריה: Gili Yaari/Flash90

הפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברקהפגנת הפלג, בני ברק

בעקבות המחאה הורגשו עומסי תנועה רבים וציר ז’בוטינסקי בבני ברק נחסם לתנועה מרחוב בן גוריון לכיוון מזרח עד מחלף גהה.

רק לקראת השעה 8 וחצי הודיעה המשטרה סיום ההפגנה, לאחר שהמוחים התפזרו מיוזמתם.

“לפני זמן קצר הסתיימה הפגנת הפלג הירושלמי בבני ברק. כלל הצירים שנחסמו לתנועת כלי רכב נפתחו מחדש”, הודיעה המשטרה.

צילום: דוד פרולמוטר, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

“מומלץ לציבור משתמשי הדרך להתעדכן כל העת במוקד המידע 110 של המשטרה בדבר עומסי תנועה וכן לעשות שימוש באפליקציית הניווט לדרכים חלופיות”, נאמר בהודעת במשטרה לפניתחילת ההפגנה. “לנוסעי התחבורה הציבורית יש להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם”.

בהודעת המשטרה נאמר עוד: “המשטרה תהיה פרוסה בצירים המרכזיים ותבצע הכוונת תנועה ודילול עומסי תנועה ככל שהדבר יתאפשר”.

במשטרה הוסיפו: “משטרת ישראל ערוכה למחאה ותפעל להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של המשתתפים ולא פחות חשוב מכך – תוודא כי המחאה, לא פוגעת יתר על המידה בשגרת החיים של הציבור הרחב.

“משטרת ישראל לא תמנע את קיום המחאה מתוך רצון כן לאפשר את חופש הביטוי והמחאה של כל אזרח החפץ בכך. יחד עם זאת, לא נתיר כל הפרת סדר ונפעל בנחישות כנגד אירועי אלימות מכל סוג שהוא”.

צילום: דוד פרולמוטר, קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים, ודוברות המשאקה
הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כעת זו שעה קשה על כל עולם התורה והיהדות החרדית בארה"ק
    06/08/2018 17:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כעת זו שעה קשה על כל עולם התורה והיהדות החרדית בארה”ק, כאשר משנאי התורה נשאו ראש, וגמרו אומר לכלות ח”ו את שארית הפליטה היל”ת, בעת שהם שלוחי השטן, משקיעים ממון רב ומחשבות רבות, כיצד לשבור את חומת ההתבדלות, ולערב את החרדים עם פורקי עול, ולהגדיל בהדרגה יותר ויותר את מכסות החרדים לצבא השמד, ומטרתם גלויה וברורה לכלות את שארית הפלטה ח”ו.

    ובשעה קשה זו, כאשר נראה לעניים שמעשה שטן מתחיל להצליח, ובתוככי היהדות החרדית נשמעים קולות ענות חלושה והחלשת אחרים ודעות כוזבות כאילו נשתנו העיתים ח”ו, [זאת התורה לא תהא מוחלפת] ותמורת להכריז בקול ברור כי נעמוד על נפשנו ונפש עמנו הנצחי, נשמעת הכרזה כאילוי שאין להם להלחם ברגעים וכל מיני טענות שונות ומשונות שמקורם מהערב רב.

    דייקא בשעה קשה זו, עדים אנו להתגברות כח הקדושה – זה לעומת זה – ולקיום הבטחת השי”ת כי לא תשכח מפי זרעו, כאשר בחורי חמד ואברכי כולל אומרים בקול רם ונשא, “גירא בעיניה דשיטנא”,.

    והתאגדו “גיבורי החיל” מפלג הירושלמי האומרים בשפה ברורה: לא נהי’ שותפים למיון האכזרי בו נשלחים זה לחיים וזה למוות, אלא נעמיד עצמינו כחומה בצורה לקדש את שם ד’ בעולם, ובגופנו ונפשנו נגן על היהדות הנאמנה, עד שיצטרפו כולם להיות גיבורי החיל ויבינו את גודל החובה בשעה זו, וכי מוטב לסבול בכלא כל החיים, ובלבד שלא להתגייס לצבא השמד והזימה.

    בזמן זה מוטל עלינו להיות נכונים למסירות נפש כפי שאמרו חז”ל שבשעת השמד אפי’ על שינוי ערקתא דמסאנא יהרג ואל יעבור! וידוע שמדרכי ההכנה למצווה, היא לימוד סוגיות אותה המצווה, וכך אירע כאשר גזרו בפולין את גזירת המלבושים, הורה ה’אבני נזר’ ללמוד סוגיות קידוש ד’. עצם ההכנה לכך בלימוד הסוגיות, חשוב הדבר בעיני ד’ כעין קידוש ד’, וכבר כתב החיי אדם “וחייב כל אחד להיות בקי בדינים אלו לעת מצוא”.

    אנו תפילה לבורא עולם, שההכנה והרצון אמיתי למסירות נפשנו, יעלו לרצון לפניו יתברך ויעוררו מידת הרחמים, וד’ יבטל מעלינו את גזירת השמד, ויערה רוח טהרה ממרום על כל עם ישראל שיצטרפו לעמוד בפרץ ולקדש שם שמים בעולם.

  2. לכבד את אורח חייהם של האחרים
    06/08/2018 18:26
    יוני
  3. יש לחרדים עקרונות והם עומדים בזה. את החילונים קל לבלבל. כשחרדים עושים הפגנה הם תמיד מנצחים. שחילונים עושים הפגנה הם תמיד מפסידים. זכותם של החרדים לחיות איך שבא להם ע”פ הדעת, ע”פ הרבנים, ע”פ האדמורי”ם, ע”פ העסקנים. ערכי הצבא לא תואמים לערכי הדת של החרדים. איש באמונתו יחיה. אי אפשר לכפות על החרדים לעשות צבא נגד הדעת שהם מאמינים בזה.

    המינימום הנדרש מאנשים, זה לכבד את אורח חייהם של האחרים, שמתאמצים לחנך את ילדיהם בדרך התורה והטהורה. לכן אני לא מבין את מערכת הביטחון מדוע כל הפרובוקציות האלה. מהיום לא צריך לגייס את החרדים – ומהיום מי שלא רוצה לא מגייסים אותו/ה, ובמקביל המדינה לא חייבת למי שלא רוצה לשרת. רוב השירות של הכפיה על מי שמתנגד רק גורמת להוצאות כספיות מיותרות ולהחזיק מי שלא רוצה שאין ממנו תועלת ורק גורם נזק.

    כשחרדים עושים הפגנה הם מנצחים. עכשיו כבר הגיע הזמן שהצבא יעבור מצבא חובה לצבא מקצועי עם שכר וכל מי שישרת יזכה בהטבות של לימודים עזרה בדיור ותנאים נוספים. גם יהיה יעיל יותר וגם מס’ המתנדבים לשרת יהיה גבוה מאוד עם מוטיבציה. ולא בתי סוהר מלאים בכאלה שלא היו צריכים להיות נטל על הצבא.

  4. מחללי השם
    06/08/2018 20:30
    א
  5. גרמתם צער להמון אנשים עם ההפגנה המסריחה הזו

  6. הפלג
    06/08/2018 21:15
    יצחק
  7. הפלג סובלים מריבוי אור וגאווה קודם כל אסור לחסום כבישים על פי ההלכה ועוד שהם חושבים שהם ינצחו את המשטרה וטעות בידם שילכו לקבל דיחוי ויעזבו אותנו בשקט. מסכנים שהיצר הרע התלבש להם במצווה עוברים שטיפות מוח מהרבנים שלהם אוי כמה צריך זכות ללכת בשביל הזהב והנכון בעולם החרדי והם לא זכו