“אין לנו דבר נגד החרדים”: יו”ר הבית היהודי בבירה לא מתנצלת

יו"ר הבית היהודי בירושלים הגיבה על סערת הכרזה המסיתה נגד החרדית: "חלקכם 'ממש מזועזעים' מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה" • על שלושת המועמדים המובילים בי-ם כתבה: "שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 13:16

סגנית ראש העיר ירושלים ויו”ר רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי למועצת העיר, חגית משה, הגיבה בצהריים (שני) לסערה סביב הכרזה המסיתה שהפיקה הסיעה נגד החרדים.

“אז נכון, חלקכם ‘ממש מזועזעים’ מהתמונה שהוצעה ללוות את הקמפיין. מודה, גם אני לא אהבתי אותה ולכן הוריתי לגנוז אותה. אבל בואו נדבר על המהות”, כתבה משה.

לדבריה, “אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים. אדרבה, בתפקידי כיו”ר וועדת הכספים לא קיפחתי אף מגזר וחברי החרדים יודעים זאת טוב מכולם.

“השאלה המרכזית של קמפיין הבחירות היא איך תראה מועצת העיר הבאה? אני יודעת שרובכם אוהבים אותנו יושבים בצד ובשקט. זה בדרך כלל מגיע מאותם גורמים ששואלים אחר כך ‘למה הציונות הדתית נגררת ולא תופסת פיקוד?!’

“אז חברים, המערכה כרגע איננה על זהות ראש העיר הבא של ירושלים. המערכה האמיתית היא על הרכב הקואליציה הבאה. לא משנה מי יהיה ראש העיר – אלקין, ליאון או ברקוביץ’ – כל אחד מהם יהיה נתון ללחצים הנובעים מהרכב המועצה. שלושתם כבר עכשיו מחזרים אחרי הקול החרדי”, טענה.

“מתוך 31 חברי המועצה שיבחרו – יש חשיבות גדולה שיהיה קול מאוחד וברור של הציונות הדתית שיבין וייתן מענה לגודלו וצרכיו של הציבור הדתי לאומי בעיר. רק עם נציגות ציונות דתית חזקה וגדולה יותר בקואליציה נוכל להבטיח שירושלים תהיה עיר הבירה של כל החברה הישראלית ולא של סקטור מצומצם”, הוסיפה.

סיעת הבית היהודי

צילום: דוברות הקמפייןי

הבוקר (שני) פרסמה יעל פרידסון בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ את הכרזה שהשיקה סיעת הבית היהודי, בה נראים שלושה מהמועמדים לראשות העיר כאשר לתמונתם נעשה עיבוד פוטושופ, עם פאות וחבושים במגבעות, כך שיראו לבושים כחרדים.

מתחת לתמונות מופיע סלוגן הקמפיין בו נאמר: “בזמן שהם חרדים לגורלם, רק בית יהודי מנצח יבלום את השפעת החרדים”.

בסיעת הבית היהודי בעירייה אמרו ל’ידיעות’: “זה אינטרס עליון של תושבי ירושלים והציונות הדתית שירושלים לא תהפוך לבני ברק. אין לנו דבר וחצי דבר נגד החרדים אך מציאות החיים מוכיחה שהפיכת ירושלים ליותר ויותר חרדית מרחיקה ממנה את הציבור הציוני והחילוני”.

האסטרטג יהושע מור יוסף צייץ הבוקר בגאווה בחשבון הטוויטר שלו: “הצטרפתי לצוות האסטרטגי של הבית היהודי בבירה. אסור שירושלים תהיה נחלתו של שבט אחד בלבד, חרדי או חילוני. היא של כלל ישראל. התחלנו הבוקר בידיעות אחרונות עם יעל פרידסון התותחית”.

אריה ארליך, סגן עורך ‘משפחה’, הגיב לו: “אותר יועץ האחיתופל האידיוט שהחליט למחוק סופית את הסניף הירושלמי המדשדש מהמפה הפוליטית. זה ייגמר בבכי, או בהתנצלות. או בשניהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבית הגוי
    06/08/2018 15:31
    משה
  1. בבחירות הקרובות המפלגה הזו לא תיכנס למועצת עיריית ירושלים. רק אריה קניג ומפלגתו מייצגים את הציונות הדתית האמיתית.