ראש העיר גבעתיים: יודעים מה טוב לנו • מקלב: פוגע במסחר של שכנים

רן קוניק על דחיית חוקי העזר העירוניים לעקיפת חוק המרכולים: "דרעי פגע בשבת יותר מכל אחד אחר" • מקלב: "רואים באירופה, מדינות שלמות בהן החנויות סגורות בימי ראשון, או בין 14:00 ל-16:00, ואף אחד לא אומר 'אבל אני רוצה עכשיו'"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 06.08.2018 12:14

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, התייחס הבוקר (שני) להחלטה של משרד הפנים לדחות את חוקי העזר העירוניים לעקיפת חוק המרכולים בחמש עיריות – והצהיר כי לא יאכוף את חוקי העזר בעירו כלפי מחללי שבת.

בריאיון לתכנית קלמן-ליברמן עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב’, אמר קוניק: “דרעי פגע בשבת יותר מכל אחד אחר”.

הוא הוסיף: “לא נאכוף את החוק והגשנו בג”ץ כבר לפני חודש וחצי, לא חושבים שאנחנו צריכים לתת יותר מדי הסברים. אין אנשים שיאכפו את החוק הזה כי אסור לעבוד בשבת – אז פקחים כן צריכים לעבוד? עם כל הכבוד לחוק, זו צריכה להיות החלטה של הרשות המקומית. בנושא הזה הציבור ונבחריו המקומיים יודעים יותר טוב מכל שר אחר, שמתחלף כל שנתיים ובא עם אג’נדה אחרת, מה טוב להם”.

לדבריו, “מדובר רק על מרכולים ובתי קפה ורק בצירים הראשיים בהם כבר עשר שנים הכל פתוח. הגדלנו וקבענו מכסה, אנחנו אלה שמנעו את האפשרות שבעתיד עסקים ייפתחו ללא ביקורת. גבעתיים עוברת שינוי דמוגרפי מטורף, לפני 30 שנה זו הייתה העיר הכי זקנה בארץ. יש כאן גם ציבור דתי מועט, חמישה אחוזים, והם אוהבים את העיר כמו שהיא ולא רוצים לכפות על אף אחד אחר”.

ח”כ אורי מקלב, שעלה אחריו לשידור, ביקש להבהיר כי חוק המרכולים מתייחס למסחר.

“חברת כנסת אמרה לי ‘גם חברי הליכוד יושבים בשבת בבתי קפה ובמסעדות’, אבל החוק לא מדבר על זה, הוא לא מדבר על מסעדות ובתי קפה ולא על מוסדות תרבות. אף אחד מאלה לא נכלל בו. החוק מדבר רק על מסחר, על חנויות”.

מקלב נימק את ההחלטה שלא לאפשר מסחר בשבת: “כשאתה פותח מרכול, או מאפשר לפתוח מרכול, אתה פוגע במסחר בעיר השנייה. אנחנו במדינה יהודית, יש עדיין חוט שמקשר בינינו וזה נושא השבת. זה לא רק של דתיים, זה ערך, זה הדגל. אנחנו הרי רוצים יום מנוחה, מתגאים בכך שהעם היהודי הביא לעולם כולו יום מנוחה שנקרא שבת. רואים באירופה, מדינות שלמות בהן החנויות סגורות בימי ראשון, או בין 14:00 ל-16:00, ואף אחד לא אומר ‘אבל אני רוצה עכשיו'”.

אתמול דחה משרד הפנים את חוקי העזר העירוניים לעקיפת חוק המרכולים, שנחקקו בחמש ערים. מדובר בחוקי עזר של עיריות מודיעין, ראשון לציון, חולון, גבעתיים והרצליה שנועדו לאפשר פתיחת בתי עסק בשבת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות