לפיד: ביבי ממשיך להיכנע לחרדים בכל דבר, זה לא יעבור לו בשקט

החלטת משרד הפנים שלא לאחר חוקי עזר עוקפי 'חוק המרכולים' - הקפיצה את השמאל • לפיד: "לא יגידו לנו איך לחיות, איפה לקנות ומה לעשות בשבת" • 'ישראל חופשית': "אם נתניהו וכחלון לא ייקחו מדרעי את המפתח לשבת, הם עוד ימצאו את עצמם בלי הצרור לכל למדינה"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ח / 05.08.2018 22:02

יו״ר מפלגת יש עתיד, ח״כ יאיר לפיד, מבטיח כי החלטת שר הפנים אריה דרעי להפעיל את חוק המרכולים בחמש ערים – לא תעבור בשקט.

”ההחלטה לא תעבור בשקט. לא יגידו לנו איך לחיות, איפה לקנות ומה לעשות בשבת”, אמר לפיד. “כמו בלימודי הליבה, בגיוס, בפונדקאות ובהעברת תקציבי עתק לישיבות – נתניהו ממשיך להיכנע לחרדים בכל דבר”.

לפיד הוסיף: “פוליטיקה צינית מפרקת את הישראליות מבפנים ואנחנו נלחם בה בכל מקום”.

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי: ”‏הוסרה המסיכה. חוק המרכולים נחקק בכדי שישתמשו בו וימנעו מהציבור הרחב לחיות את חייו בדרכו שלו. הכל מפוליטיקה קטנה וצינית, של שלטון שפועל רק עבור עצמו. נחליף אתכם ונתקן את כל מה שקלקלתם בעשור האחרון”.

יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג אמרה בתגובה להודעת משרד הפנים: “בקואליציה ניסו למכור לנו שהחוק הזה לא ישנה דבר, אבל הנה נחשף עוד שקר בדרך לסגירת הערים בשבת ופגיעה במרחב החילוני”.

לדבריה, “ההחלטה של משרד הפנים היא רק עוד  חלק צפוי ביותר של חוק המרכולים הנוראי שצריך למחוק מספר החוקים”.

מנגד, במפלגת האיחוד הלאומי, הגיבו: “השבת היא לא עניין פרטי, היא חלק מעיצוב הזהות של מדינת ישראל כולה. לא ייתכן שכל עיר תתנהל בצורה שרירותית בנושא השבת במדינת ישראל”.

מנכ”ל תנועת ‘ישראל חופשית’, הגיב על החלטת משרד הפנים:

“ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון נתנו לאריה דרעי את המפתחות לסגור את העסקים בישראל בשבת, ובאופן לא מפתיע הוא בחר להשתמש בהם. אחרי שבחרו לפגוע עד כה בקבוצות מיעוט שונות בחברה הישראלית באופן שיטתי הם החליטו להכריז מלחמה גם על רוב הציבור, שלא מתכוון לחיות את השבת שלו כפי שהיא נהוגה בבני ברק”.

מנכ”ל ‘ישראל חופשית’ אף שיגר איום לעבר נתניהו וכחלון:  “חנות אחר חנות שתיסגר בשבת הן כנראה התפאורה שנתניהו וכחלון מתכננים לקראת הבחירות לכנסת, ואם לא ישתמשו במושב הכנסת הקרוב כדי לשנות את חוק המרכולים, הפחדנות שלהם תגבה מהם מחיר פוליטי חסר תקדים”.

לדבריו, “אנחנו לא ניתן להכרזת המלחמה הזו על רוב הישראלים לעבור בשקט ואנחנו קוראים לראשי הערים שנפגעו מהחוק לא להרים ידיים, אלא להלחם איתנו את מלחמתה של ישראל השפויה והחופשית. אם נתניהו וכחלון לא ייקחו מדרעי את המפתח לשבת, הם עוד ימצאו את עצמם בלי הצרור לכל למדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות