בשל מעצר העריק מ’ראשית חכמה’: הפלג יחסום מחר את הכניסה לב”ב

לאחר שבית הדיון הצבאי ביפו האריך את מעצרו של ניסן ראדה, תלמיד ישיבת 'ראשית חכמה' שנעצר בגין עריקות - עד יום שלישי, הורו רבני 'הפלג' להמשיך ולקיים מחאות • 'הוועדה להצלת עולם התורה': "מחר נקיים מחאה סוערת בבני ברק, בשעה 16:00, בצומת הרחובות השומר ז'בוטינסקי"
יוסף גרינבוים
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 14:20

הפגנות בין הזמנים: לאחר שבית המשפט הצבאי ביפו האריך ביום חמישי את מעצרו של ניסן ראדה, תלמיד ישיבת ‘ראשית חכמה’ שנעצר בגין עריקות  – עד יום שלישי, הורו רבני ‘הפלג הירושלמי’ להמשיך ולקיים מחאות – “כפי שהורה מרן ראש הישיבה זצוק”ל שיש ‘להרעיש עולם ומלואו’ על כל מעצר של בן ישיבה שנכלא בעקבות אי שיתוף הפעולה עם גזירת הגיוס”.

לפי החלטת ‘הוועדה להצלת עולם התורה’, אנשי ‘הפלג הירושלמי’ ייצאו מחר (שני) “למחאה סוערת בבני ברק, בשעה 16:00, בצומת הרחובות השומר ז’בוטינסקי”.

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: “הציבור החרדי לא ישתף פעולה בשום אופן עם גזירות השמד והכליה על עולם התורה. בני הישיבות ימשיכו לא להתייצב בלשכות הגיוס כל עוד לא יוחזר ההסדר הקדום של ‘תורתו אומנותו’ – הפוטר באופן גורף את כלל לומדי התורה מגיוס לצה”ל. הציבור החרדי לא ייתן יד לעקירת לומדי התורה על ידי חוקי שמד של יעדים ומכסות”.

ראדה נעצר, לטענת קרוביו, ביום רביעי, במהלך ביקורת שגרתית של משטרת התנועה בצפון הארץ. לאחר שהתגלה כי הוא עריק מצה”ל, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית.

ראדה, כמו רבים מ’הפלג הירושלמי’, לא התייצב לצורך דיחוי בלשכת הגיוס.

ביום חמישי בצהרים קיימו אנשי ‘הפלג’ הפגנת מחאה סוערת בכניסה לירושלים, במהלכה נעצרו, לפי המשטרה, 46 מפגינים.

בין המפגינים  שהיו בידי משטרת ירושלים היו גם 14 עריקים חרדים מצה”ל, אולם מחשש שמעצרם יגרור הפגנות סוערות בימים הקרובים – הם שוחררו עם זימון להתייצב בלשכת גיוס, למרות שהייתה אמורה להעביר אותם לידי המשטרה הצבאית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "יזדעזע תבל ומלואה "
    05/08/2018 17:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בנערינו ובזקנינו נלך בבנינו ובבנותנו בצאננו ובבקרנו נלך, כולנו בס”ד נצא לרחובה של עיר, ונמשיך להתפלל לקב”ה ולהביע את מחאתנו וזעקתנו נגד הניסיונות הנלוזים והבלתי פוסקים מצד מספר חברי כנסת חרדיים מיהדות התורה, שאטמו ליבם של בחורי חמד, גם נוכח נתוני השואה הרוחנית האיומה הזועקת מכל פינת רחוב. בנוסף, נביע הוקרה לאותם “גיבורי חייל” תלמידי ישיבות צעירים הנושאים על גבם את המאבק העיקש נגד גזירת גיוס השמד והזימה בפועל – בשעה שמוכנים הם להקריב את חירותם למען המטרה, ונזעק את זעקתם נגד מחוללי הרפורמות הארורות, עד להשבתה מוחלטת של הסחר בנפשות ופשרות על חשבונם של לומדי התורה ע”י העמלקים האכזרים המסיונרים הטמאים הנציגים של תושבי ישראל.

  2. הפגנה
    06/08/2018 05:41
    דני
  3. לדרוזים מותר להפגין על חוק שלא מוצא חן בינהם?
    למה אסור לבני התורה?