יהונתן יוסף נגד ‘הבלתי רשמיים’: “מוחקים חלקו של אבי בהקמת שס”

נכדו של הרב עובדיה יוסף נגד הסרט החדש על הקמת ש"ס: "הסרט הוא סימפטום נוסף בהתנהלות רבת שנים להדרתו של אבי כאחד מהשורשים המרכזיים בש"ס. עושים הכל למחוק את מורשת אבי הרב יעקב יוסף!"
אריה ריבקינד
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 13:47

יהונתן יוסף, בנו של הרב יעקב יוסף זצ”ל וחבר סיעת ‘מאוחדים’ למועצת העיר ירושלים, תוקף את יוצרי הסרט ‘הבלתי רשמיים’, המגולל בצורה עלילתית את סיפור הקמת תנועת ש”ס.

לטענתו, הסרט מסלף את העובדות ההיסטוריות ומדיר את אביו, הרב יעקב יוסף זצ”ל, מכל תיעוד העוסק בהקמת תנועת ש”ס.

לדבריו, להנהגת ש”ס הנוכחית נח למחוק את מורשתו של אביו, כאשר העובדה שאינו מופיע בסרט היא הוכחה נוספת למחיקתו, על אף מקומו המרכזי ביותר בהקמת התנועה.

 “עצוב מאוד שהבמאי של הסרט בחר להתעלם מאבי על אף שהיה דמות כל כך מרכזית וידועה  בהקמת ש”ס”, אומר יהונתן. “דרעי וחבורתו – שפנו גם אליהם למיטב ידיעתי במסגרת התחקיר – עושים הכל למחוק את המורשת של אבא שלי, שהיה ממייסדי ש”ס, כשהסרט הוא סימפטום נוסף בהתנהלות רבת שנים להדרתו של אבי כאחד מהשורשים המרכזיים בש”ס, בדומה לגורמים בכירים נוספים שהודרו במכוון, על אף שמהם צמחה התנועה”.

לדבריו, “אבי הקים את ש”ס כשדרעי והחברים שלו עוד היו באגודת ישראל וכשאנשים עוד פחדו להזדהות עם ש”ס. לאחר ההצלחה הכבירה הם רכבו על ההצלחה והעיפו בצורה מבישה את כל הקודמים להם”.

יהונתן מציין: “יש בידיי המון הוכחות ברורות, בהן החוברת הראשונה  שהדפיסה תנועת ש”ס בשנת 83′, במערכת הבחירות לעיריית ירושלים. אבא נוכח בתמונות ומוצג כדמות שמגייסת מצביעים ומסבירה את הצבתו במקום השני ברשימה, אחרי הרב ניסים זאב ולפני הרב אברהם כהן שהוצב במקום השלישי”.

יוסף החליט להילחם על האמת מבחינתו, ומדגיש את סיפור הקמת תנועת ש”ס. “ידוע לכל כי אבי נמנה עם מייסדיה העיקריים של התנועה יחד עם יעקב כהן והרב ניסים זאב”.

לדברי יוסף, נציגו של אלי ישי בסיעת ‘מאוחדים’ למועצת העיר ירושלים ונכדו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, בצעד תמוה ומעורר תהייה, אביו, הרב יעקב יוסף זצ”ל מודר לחלוטין מהסרט ומהדיון הנערך סביבו, כאשר “כל תחקירן מתחיל היה יכול למנוע את השגיאה המביכה ואת העיוות ההיסטורי המובהק לאופן שבו נולדה התנועה”.

יוסף מדגיש: “לקחת דמות כל כך מרכזית בהקמת תנועת ש”ס לגרום לה עוול ולהדיר אותה מסרט שבא לספר את סיפור הקמת התנועה, זאת פשוט שערורייה שמעלה תהיות רבות לגבי ההחלטה ליצור תסריט שמשקף עיוות היסטורי מובהק לאופן שבו נולדה התנועה. הדבר משול לסרט שיתעד את הקמת מפלגת מפא”י מבלי להזכיר את דוד בן גוריון או גולדה מאיר או על הקמת ‘חירות’ מבלי להזכיר את מנחם בגין ז”ל.  מדובר בעוול היסטורי ממדרגה ראשונה”.

הוא הוסיף: “אנו בעיצומם של ימי בחירות ואני מאוד מקווה שאין יד מכוונת שגרמה לעיוות ההיסטורי והטעתה את הבמאי והתסריטאי בצורה כל כך בוטה. אני מצפה מהבמאי ומהאחראיים על הסרט לספק תשובה ראויה לשאלה, היכן נעלם אבי מהסרט,  ומהספרות העוסקת בהקמת שס?”

למרות כל הטענות, לא ברור כיצד תנועת ש”ס אשמה בקבלת החלטות של יוצרי הסרט, סרט עלילתי עצמאי.

בשבוע שעבר דווח כי גם הח”כ לשעבר הרב ניסים זאב התלונן על הדרתו מהסרט, ואף שיגר מכתב איום בתביעה כנגד במאי הסרט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק בהחלט.
    05/08/2018 16:26
    דני
  1. העיקר השבוע אריה דרעי התפייט בעיתון משפחה איך הוא והרב ויינברג הקימו את שס”.
    שקרן פתולוגי.