‘חוק הלאום מונע איחוד משפחות – אחרי שנקלטו רבבות ערבים’

ראש הממשלה: "בלי חוק הלאום אי אפשר להבטיח לדורות את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית. הדבר הזה נחוץ לא רק לדורנו אלא לדורות הבאים" • יריב לוין: "החוק שם סכר בפני הכרסום המתמשך של הבג"ץ בזהותה של המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי"
אריה ריבקינד
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 12:18

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה השבועית, לטענות נגד חוק הלאום.

“מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. זכויות הפרט מעוגנות בחוקים רבים לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע בזכויות הפרט הללו”, אמר נתניהו.

הוא הדגיש: “בלי חוק הלאום אי אפשר להבטיח לדורות את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית”.

לדבריו, “חוק הלאום מבצר קודם כל את חוק השבות, מעלה אותו לדרגה אחרת. הוא מעניק זכות אוטומטית ליהודים ורק להם לעלות ארצה ולקבל כאן אזרחות. חוק הלאום מונע למשל את הניצול של סעיף איחוד המשפחות שבחסותו נקלטו בארץ רבבות  פלסטינים מאז הסכמי אוסלו.

“החוק הזה עוזר למנוע את המשך הכניסה לישראל של פלסטינים ללא מטרה, ויתכן שהחוק הזה יוכל לסייע לנו לבלום כניסה עתידית של מסתננים”.

נתניהו הוסיף: “הדברים הללו ואחרים מתרחשים משום שחוקי המדינה עיגנו בחוקי יסוד רק את זכויות הפרט ללא שום איזון חוקתי של המרכיב הלאומי שלנו. לכן חוקקנו את חוק הלאום, כדי להבטיח את היותה של מדינת ישראל מדינה שהיא לא רק דמוקרטית אלא מדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. הדבר הזה נחוץ לא רק לדורנו אלא לדורות הבאים”.

ראש הממשלה התייחס גם למחאת העדה הדרוזית: “הקשר העמוק עם בני העדה הדרוזית והמחויבות שלנו כלפיה חיוניים אף הם ולכן אנחנו נקים ועדת שרים שתקדם את הקשר והמחויבות הללו ובמקביל תוקיר את המשרתים בצה”ל מבני כל העדות וכל הדתות”.

השר יריב לוין התייחס בכניסה לישיבת הממשלה לחשיבותו של חוק הלאום ולמתח מול העדה הדרוזית: “חוק הלאום הוא חוק חיוני ששם סכר בפני הכרסום המתמשך של בג”ץ בזהותה של המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי, מונע את הפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה או כמו שאנחנו רואים עכשיו – מדינת כל מסתנניה. שם מחסום בפני התהליך של הבאת נשים מעזה, של הכנסת מסתננים ומניעת הוצאתם”.

“בחוק הזה אין שום פגיעה בבני העדה הדרוזית”, אמר השר לוין. “יחד עם זאת, אני ער לתחושות שקיימות אצל חלק מהציבור הזה ואין לי ספק שהמתווה שהניח ראש הממשלה, מתווה שמהווה מהפך היסטורי ויאפשר לנו בפעם הראשונה לעשות צדק עם בני העדה, צדק עם מעמד העדה, צדק עם מי שמשרת בצבא ותורם למדינה, מבלי לעשות שינוי בחוק הלאום עצמו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות