“לי זה ברור שהרקע לאומני”: אם המשפחה מהמלונית בי-ם משחזרת

כשבעלה עדיין מורדם ומונשם והיא מאושפזת בבית החולים, אילנית עוז שחזרה בראיון ל'חדשות הבוקר' בערוץ 12 את רגעי האימה שעברו על משפחתה במלונית שהוצתה על ידי ערבי ממזרח ירושלים
חיים טוויל
כ"ד אב התשע"ח / 05.08.2018 09:34

במרכז הרפואי ‘שערי צדק’ בירושלים עדיין מאושפזים רונן ואילנית עוז – בני הזוג שנפצעו באורח קשה עם שני ילדיהם במלונית שהוצתה לפני קצת פחות משבועיים בבירה.

הארבעה אושפזו כולם במצב קשה כשהם מורדמים, מונשמים וסובלים משאיפת עשן וכוויות. בזמן שאם המשפחה והילדים מתחילים להתאושש, האב רונן עדיין מורדם ומונשם במצב קשה.

“התעוררנו לקולות של פיצוצים, רונן הבין שמדובר באש והחל לכבות אותה בכל מיני דרכים”, שחזרה אילנית עוז בראיון שהעניקה הבוקר (ראשון) לתכנית ‘חדשות הבוקר’ עם ניב רסקין בערוץ 12 את מה שעבר על משפחתה באותם רגעים. “בחדר לא היה חלון ומהדלת נכנס המון עשן, זה היה כמו להיתקע במערה. לא יכולנו לנשום, הערתי את הילדים והם החלו להיחנק ולהקיא. פתחתי עליהם את הדוש באמבטיה עד שתגיע עזרה”.

לאחר שההורים תפקדו וגילו תושיה הגיעו גם כוחות ההצלה למקום.

“כשמכבי האש הגיעו הם לא ידעו שאנחנו שם, רונן צעק להם ואז התחיל למסור את הילדים ואותי אחד-אחד לכבאים. הוא זה ששאף את כל העשן והאש הישירה ולכן הוא פצוע הכי קשה מבין כולנו. בדיעבד סיפרו הכבאים שכשהגיעו נפל להם חוט חשמל גדול שחסם להם את הדרך לעבור. רגע לפני שפינו אותו רונן נראה לי מפויח, כולנו היינו במצב כזה. הוא עדיין מורדם ומונשם אבל אתמול הגיעו בשורות טובות שהורידו לו את החמצן במכונת ההנשמה ויש תקווה לטוב. אנחנו לא מסתכלים רחוק מדי ורק רוצים לעבור את היום”.

במשטרה טוענים כי מדובר בעובד ממורמר ומתוסכל שרב עם בעלי המקום ולכן הצית את המלונית, אבל את אילנית זה לא שכנע. “אותו עובד נשאר שם אחרי המעשה שלו ולי זה ברור שהרקע לאומני ומדובר במחבל. למה שהוא ירצה לפגוע בנו אם אין לו איזו שנאה כללית? המעסיקה שבה הוא כביכול רצה לפגוע בכלל לא הייתה שם באותו זמן. הוא לא חש אשמה אלא רצה לוודא שהמעשה שלו השיג את מטרתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות