‘העבודה’ דורשת ממנדבליט לפתוח בחקירה: מי הפיץ את הפייק ניוז?

מפלגת העבודה פנתה ליועמ"ש: הורה על פתיחת חקירה נגד מפיץ פוסט שקרי, כדי לגלות מי עומד אחריו ומממן את פעילותו • "בני בליעל הפועלים ככל הנראה בשם גורמים אינטרסנטים רבי עוצמה גמרו אומר לעשות הכל על מנת לפגוע"
אריה ריבקינד
כ"ד אב התשע"ח / 04.08.2018 23:11

מפלגת העבודה פנתה הערב (מצאי שבת) במכתב רשמי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיורה על פתיחת מידית בחקירה, על מנת לבחון מי הפיץ את הפוסט השקרי – ובעיקר לגלות מי עומד מאחוריו ומממן את פעילותו.

“בני בליעל הפועלים ככל הנראה בשם גורמים אינטרסנטים רבי עוצמה גמרו אומר לעשות הכל על מנת לפגוע בעצרת, תור רמייה והונאת הציבור ואינם בוחלים בשום אמצעי פסול ואסור, כולל הפצת עובדות מזויפות והצגתן כאמת עובדתית. על מנת להוסיף אמינות לפוסט השקרי, צורף לו צילום מסך מזויף, לכאורה מקבוצת ווטסאפ אותנטית בשם: ‘מפלגת העבודה – מטה מצומצם’. האמור בפוסט לא היה ולא נברא. יתרה מכך, גם קבוצת הווטסאפ לא הייתה ולא נבראה.”

בכתב נאמר עוד: “תורה על פתיחה מידית בחקירה, על מנת לבחון מי הפיץ את אותו פוסט שקרי, אך בעיקר לגלות מי עומד אחריו ומממן את פעילותו. פעולה מהירה ותקיפה היא חובה. גם ובעיקר כדי למנוע הידרדרות של המערכת כולה אל מדרון חלקלק של הפצה מכוונת של עובדות מזויפות שנועדו לסמא את עיני הציבור.

“פרסום הפוסט השקרי הוא יריית הפתיחה של מערכת הבחירות ונזכיר, התערבות במערכות בחירות, של קבוצות אינטרס תוך הצגת עובדות מזויפות כאמת ברשתות החברתיות, הפכה חזון נפרץ במקומותינו. לשם המחשה: התערבות של קבוצות אינטרס זרות במערכת הבחירות בארצות הברית מצויה כעת בטבורה של חקירה פלילית.

“גם במערכת הבחירות הכלליות בישראל בעבר נעשה שימוש מודע – שמעולם לא נחקר – בעובדות מזויפות, על ידי משלוח הודעות SMS האוגדות בתוכן תוכן שקרי אודות אחוזי הצבעה במגזר הערבי, כמו גם הפצת סרטון עם אותו תוכן שקרי”.

מוקדם יותר הגישה מפלגת העבודה תלונה במחלק ההונאה שבמחוז תל אביב נגד נידאל אבראהים עובד הליכוד ונגד יואב אליאסי ‘הצל’, בגין זיוף והפצת מידע שקרי במרמה.

פעילים במפלגת העבודה הגישו היום (שבת) תלונה במשטרת תל אביב נגד נידאל אבראהים, פעיל הליכוד, ונגד יואב אליאסי, “הצל”, בגין זיוף והפצת מידע שקרי במרמה.

זאת, בעקבות הפצת תכתובות ווטסאפ שבהן לכאורה פעילי מפלגת העבודה טוענים כי “הדרוזים מספקים את הסחורה” ו”עוד יירשם בהיסטוריה שחזרנו לשלטון על חשבון הדרוזים”.

מהליכוד נמסר בתגובה: “זה לא מפתיע שאדם שנחשף רק לאחרונה כמי שמקדיש את רוב זמנו לקמפיינים מפוברקים נגד יריביו הפוליטיים, יטעה לחשוב שגם אחרים נוהגים כמוהו. אנחנו לא יודעים לקבוע אם הפוסט המדובר מפוברק או לא. מה שבטוח זה שההודעה ותדרוכי הפאניקה של גבאי, כאילו הליכוד עומד מאחוריו, מפוברקים בהחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות