ממי זאב אלקין קיבל ערבות של חצי מליון ש”ח לטובת מסע הבחירות?

המיזם 'מאה ימים של שקיפות' של העיתונאי תומר אביטל מנסה לגלות: מיהו לב קאגנו? • לשכת אלקין: "מדובר באיש עסקים, אזרח ישראלי עולה מרוסיה, שמכיר את השר זאב אלקין ופועלו"
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשע"ח / 03.08.2018 13:14

המיזם ‘מאה ימים של שקיפות’ של העיתונאי תומר אביטל חשף כי השר זאב אלקין, המתמודד בימים אלו במירוץ לראשות עיריית ירושלים, קיבל ערבות בגובה של כחצי מיליון שקלים מאדם מסתורי בשם לב קאגנו לטובת מסע הבחירות שלו.

אביטלל כותב כי על פי חיפוש בגוגל “מלבד העובדה שקאגנו מכהן כיו”ר הדירקטוריון ב-(RJC (Russian Jewish Council בחיפוש שטחי לא מצאנו עליו מידע נוסף – בשום שפה. לתושבים מגיע לדעת מי מממן את מי שרוצה לנהל את העיר שלהם”.

אביטל חושך כי גם בשנת 2012 אלקין קיבל הלוואה בסך 600 אלף שקל מהאוליגרך הרוסי ולדימיר דובוב. אלקין סירב למסור לאיזו מטרה ובאילו תנאים קיבל את ההלוואה.

“לדעתנו, כל נבחר ציבור צריך לגלות פרטים במקסימום שקיפות מי מממן אותו בסכומים עזים – כדי שנבין טוב יותר את מארג האינטרסים”, כותב אביטל.

מלשכת אלקין נמסר בתגובה: “מדובר באיש עסקים, אזרח ישראלי עולה מרוסיה, שמכיר את השר זאב אלקין ופועלו. השניים נפגשו באירועים של הקונגרס היהודי רוסי לאורך השנים האחרונות”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות