מבוכה ב’כאן’: כך השמיצו בתאגיד עובדים מערוץ 1

באתר 'הארץ' פורסמה כתבה החושפת התנהלות מביכה של ראשי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' • התחקיר מציג 'מחמאות' שהוצמדו לשמות של עובדי רשות השידור • ועד העיתונאים קורא לעובדים לבחון אפשרויות משפטיות • עמית סגל לראשי התאגיד: "אולי הגיע הזמן לשקול התפטרות"
אבי כץ
כ"ב אב התשע"ח / 03.08.2018 12:29

תחקיר של גידי וייץ והילו גלזר, המתפרסם הבוקר (שישי) ב’הארץ’, חושף התנהלות לא מחמיאה ופוגענית מצד ראשי תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’ כלפי עובדים, בתקופה שבה נבחרו עובדים מ’רשות השידור’ שאמורים היו לעבור לתאגיד.

התחקיר מציג ‘מחמאות’ שהוצמדו לשמות של עובדי רשות השידור, כמו “רק אם חייבים. אפור, משעמם, רכלן ומקטר הרבה”, “מאפרת מוכשרת אבל עמוק בפוליטיקה הפנימית המתסיסה”, “ערבי, הכי טוב מהוותיקים בקומה. מה שאומר: בינוני פלוס”, “מיושן”, “לא צייתן”.

הכתבה מתמקדת גם בהתנהלות בעייתית, לכאורה, בכל הקשור למנהל תקין, ניהול מכרזים והתנהלות בינאישית של מנהלים אל עובדים.

בעקבות החשיפה, שיגר מנכ”ל ‘כאן’ אלדד קובלנץ מכתב לעובדים: “כמוכם, גם אני קראתי באתר עיתון הארץ כתבה שהייתה לי מאוד קשה. התמונה שעולה מהכתבה, אינה תמונת התאגיד כפי שאני מכיר מיומו הראשון, ועד היום. היא לא משקפת את תפיסת הניהול שלי או את ערכיי ולא את ערכי התאגיד. והיא בוודאי לא משקפת את המציאות היומיומית כפי שאנו חווים אותה.

“בין החיצים שכוונו כלפי בכתבה, היו כאלה שפגעו גם בחלקכם אישית. אבקש להתנצל על כך. רשימות מרושעות ורכילות נמוכה הם אינם דרכנו. תאגיד השידור הציבורי מושתת על עקרונות של כבוד הדדי, וחיבור נדיר ומוצלח של עובדים מכל שדרות החברה הישראלית, אשר הגיעו אלינו ממגוון רחב של כלי תקשורת, ובהם רשות השידור”.

קובלנץ לא מתכחש לעובדה שנעשו טעויות באופן ההתנהלות: “במסגרת העשייה הרבה שלנו, עשו טעויות, ואלה תוקנו ועוד יתוקנו תוך כדי תנועה. השידור הציבורי נמצא היום במקום הטוב ביותר זה עשרות שנים”.

לפי דיווח בגלובס, הבוקר פנה איגוד העיתונאים וועד העיתונאים של התאגיד אל העובדים וקרא לכל עובד שרואה עצמו נפגע לפנות אל האיגוד כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפניו. האיגוד לא חוסך ביקורת ממנכ”ל התאגיד אלדד קובלנץ, שבמייל ששלח אמש אל העובדים בעקבות הכתבה לא לקח מספיק אחריות על ההתנהלות שהוצגה בה ובחר להתכחש לה.

“אנו קוראים לכל עובד או עובדת שנפגעו לפנות לוועד ולארגון העיתונאים כדי לבחון את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניו באמצעות עורכי הדין של הארגון”, נאמר במכתב.

התחקיר עורר, כצפוי, סערה ברשתות החברתיות. עובדי  התאגיד, שלא אהבו את שנחשף, פרסמו תמונות בחשבונות הטוויטר שלהם כשהם אוחזים בשלטים ועליהם “מחמאות” כמו: “קצת איש ועדים”, “בינוני פלוס” ועוד.

פרשן ‘החדשות’ עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר: ”אלדד קובלנץ וגיל עומר (יו”ר תאגיד השידור הישראלי) שידעו לרכוב היטב על גלי התמיכה התקשורתית במאבקם בממשלה חייבים לתת מיד דין וחשבון מי סיווג אצלם עובדים לפי מוצא, צייתנות ומראה. בושה וחרפה לשניהם ולשידור הציבורי.

”צריך מידה לא מבוטלת של חוצפה כדי לקבל ליד רשימות ממקורביך שמסווגות בני אדם לפי מוצאם בעודך מתהדר בגיוון התרבותי של אנשיך וטוען נגד קיום רשימות שחורות של עיתונאים בידי הפוליטיקאים. שם לפחות השחור לא היה גזע. אולי הגיע הזמן לשקול התפטרות”.

יו״ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ׳יצקי, פנה למועצת התאגיד בדרישה להשעות מיידית את המנכ”ל אלדד קובלנץ.

“התשובות המתחמקות שקיבלנו וההודעה שפירסם המנכ”ל הזמני של התאגיד, מעידות על היעדר כוונה לקחת אחריות על טעויות חמורות ביותר שנעשו”, כתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תקשורת מאבדת שיוי משקל
    04/08/2018 13:26
    א.א.חיפה
  1. התקשורת לא נותנת דיווחים.נאם כן מאוד מגמתיים.למשל הפגנת להט”בים כל היום שידרו עליהם שיצאו להפגנה בירושלים.כמה באו מה קורה וכו’ דוגמא שניה היו שרפות מק.לר למדווחים כבר על השריפות בארץ מה שכן כל שעה לדווח שפחסתינאי בן- נהרג. חמה השריפות שכל יום הם שורפים בעוטף עסה מגיע גם לבאר שבע
    לשדרות הגיע לירושלים.ל משהרים עם התושבים.כלום. כאילו לא לגטוח זה לא שייך לנו. הדרום שייך לעזה.כואב הלב מדוע לא מדברים איתם שיבחעו את דעתם את התיסהולים שלהם למה?. התקדורת יכולה להפוך עולמות שהיא רוצה. יש מצב שלא בא לה אז אין