המשטרה חוששת מהפגנות סוערות של ‘הפלג’: שחררה מיד 14 עריקים

14 עריקים נעצרו בהפגנה הסוערת של 'הפלג' בבירה, במחאה על מעצרו של בחור ישיבה עריק • אבל במקום להעביר את העריקים לידי המשטרה הצבאית, החליטה המשטרה לשחררם - מחשש להפגנות • המשטרה: "חלק מהעצורים זומנו להתייצב בלשכת הגיוס" - למרות שברור שלא יתייצבו
חיים טוויל
כ"ב אב התשע"ח / 03.08.2018 10:52

משטרת ירושלים שחררה אמש (ליל שישי) 14 עריקים חרדים מצה”ל מחשש שמעצרם יגרור הפגנות סוערות בימים הקרובים. זאת למרות שהייתה אמורה להעביר אותם לידי המשטרה הצבאית.

העריקים ששוחררו היו מתוך 46 מפגינים שנעצרו אתמול בצהריים בהפגנה הסוערת של ‘הפלג’ בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצרו של ניסן ראדה, תלמיד ישיבה ‘ראשית חכמה’, שנעצר בגין עריקות, לאחר שלא התייצב בלשכת גיוס.

גורם בכיר ב’פלג’ אישר אתמול כי “שוחררו כל המפגינים, בהם 14 עריקים”.

כפי שדווח אמש בחדשים 10, כל העצורים שנעצרו בהפגנה  שוחררו מתחנות המשטרה ‘מוריה’ ונווה יעקב לאחר שהוטלו עליהם קנסות כספיים בסך 1000 שקלים.

עם שחרור העצורים פצחו כל הנוכחים בשירה וריקודים.

לפי דיווח של יקי אדמקר בוואלה, בפלג הירושלמי הבהירו כי חרף שחרורם של המפגינים, המאבק הציבורי “רק ילך ויגדל, ובימים הקרובים צפויות להתקיים מחאות ענק נוספות בערים השונות” ברחבי הארץ.

‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג הירושלמי הודיעה הבוקר כי יערכו קבלות שבת המוניות, במחאה על הארכת מעצר של בחור הישיבה ניסן ראדה, בעיר בני ברק – בצומת רבי עקיבא השומר, ובעיר מודיעין עלית – ברחוב חפץ חיים.

מהמשטרה נמסר לוואלה: “במהלך פעילות המשטרה לשמירה על הסדר הציבורי בירושלים, נתקלו השוטרים במתפרעים רבים שהפגינו והפרו את הסדר הציבורי וחסמו ציר תנועה מרכזי. בעקבות ההתפרעות, עצרה המשטרה 46 חשודים שהתפרעו וכן ניתנו דוחות תנועה לאותם אלו שחסמו את הציר”.

במשטרה הדגישו: “בניגוד לנטען, חלק מהעצורים זומנו להתייצב בלשכת הגיוס של צה”ל בשל היותם נפקדים/עריקים”.

במשטרה הוסיפו: “משטרת ישראל תמשיך לפעול משיקולים מבצעיים ומקצועיים בלבד, לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי בכל זמן ובכל מקום, הכל בכדי לשמור על שלום הציבור וביטחונו”.

הפלג הירושלמי, זימון למשטרה

זימון שקיבל אחד העריקים. צילום: דוד פרלמוטר, מחאות החרדים הקיצוניים

עם זאת, העריקים ששוחררו לא יתייצבו בלשכות הגיוס אף שקיבלו זימונים מהמשטרה, היות וזו הוראת רבניהם.

אדמקר מזכיר, כי הסיבה בגינה הפכו לעריקים היא חוסר התייחסות לזימונים וצווים שקיבלו מצה”ל. לכן, יוצא מכך שהמשטרה שחררה עריקים שעוברים על החוק בידיעה שלא יתייצבו בלשכות הגיוס כנדרש.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, בית המשפט הצבאי ביפו האריך אתמול את מעצרו של ניסן ראדה – עד יום שלישי הבא.

לטענת קרוביו, הוא נעצר ביום רביעי במהלך ביקורת שגרתית של משטרת התנועה בצפון הארץ, ולאחר שהתגלה כי הוא עריק מצה”ל, הוא הועבר לידי המשטרה הצבאית. ראדה, כמו רבים מהפלג הירושלמי, לא התייצב לצורך דיחוי בלשכת הגיוס ולכן הפך תוך זמן קצר לעריק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות