חילונים מתלוננים: בהרצליה יתקיים אירוע לגברים בלבד – בחוף הנפרד

בחוף הנפרד בהרצליה יתקיים מחר אירוע לגברים בלבד תושב העיר: "יש הדרת נשים במרחב הציבורי באישור והחותמת של העירייה" • שדולת הנשים: "האירוע בחוף המופרד הוא ניסיון להחביא מעיני הציבור את האמת: אירוע מוזיקלי שלנשים אסור להיות בו" • העירייה: "זה בשעות הרחצה המיועדות לגברים"
אריה ריבקינד
כ"א אב התשע"ח / 02.08.2018 18:36

עיריית הרצליה תקיים מחר (שישי), אירוע לגברים בלבד בחוף הנפרד בעיר – ובעיר יש מי שכבר טוענים: זו הדרת נשים.

מדובר באירוע ‘שישי שמח’ עם שר השמחה, השדרן עמי מימון.

“נחשפתי לאירוע בפייסבוק דרך פרסום של העירייה, ראיתי שזה בחוף הנפרד בין 14:00-16:00 בשישי. התקשרתי שאני רוצה לבוא לאירוע ואמרו לי שאני לא יכול לבוא עם אשתי” צוטט תושב העיר, גונן אילן, באתר מאקו. “דיברתי גם עם חבר המועצה, משה ועקנין מסיעת ש”ס, שאישר לי שמדובר באירוע שממומן על ידי העירייה. למעשה, יש הדרת נשים במרחב הציבורי באישור והחותמת של העירייה”.

גם שדולת הנשים זועמת: “נשים לא יוכלו להיכנס למופע.. בהרצליה בגלל שהוא מתקיים בחוף המופרד. עיריית הרצליה נותנת לאירוע חסות, והסמל שלה נמצא על הפרסומים שמזמינים את הציבור להגיע.

“אם האירוע היה מתקיים בכיכר העיר, האם גם אז היו אוסרים על כניסת נשים? קיום האירוע בחוף המופרד הוא ניסיון להחביא מעיני הציבור את האמת: עומד להתקיים אירוע מוזיקלי שלנשים אסור להיות בו, רק בשל היותן נשים. החוק אוסר על הפרדה מגדרית באירועים מסוג זה, ואנחנו נבהיר לעירייה שגם היא כפופה לחוק”.

“גם אם העירייה לא שמה על האירוע הזה שקל, יש פה את הלוגו והעירייה אחראית”, טוען אילן.

מעיריית הרצליה נמסר ל’מאקו’: “מתוקף החוק במדינה, עיריית הרצליה מפעילה, כחודשיים בשנה, חוף רחצה הנותן מענה לצרכי הציבור הדתי – גברים ונשים. מדובר באירוע המתקיים בחוף זה, בשעות הרחצה המיועדות לגברים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות