המסוקים שישדרגו את המשטרה: הדוכיפת הראשון ‎נחת בארץ • צפו

"דוכיפת", מסוק חדשני בעל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הגיע למשטרה ועתיד להשתלב בפעילות בשבועות הקרובים • המסוק ניחן ביכולות מבצעיות מתקדמות, לרבות יכולת טיסה למרחקים ארוכים ותמרון אווירי
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ח / 01.08.2018 23:53

לראשונה במשטרת ישראל: היום (רביעי), התקבל לראשונה במערך אווירי של המשטרה, מסוק דו-מנועי חדיש ומתקדם, הראשון מבין שניים שרכשה משטרת ישראל.

מדובר במסוקים מסוג מסוג Airbus H 145, שעתידים לסייע למערך האווירי של משטרת ישראל בלחימה בפשיעה, בטרור ובתאונות הדרכים.

בנוסף, המסוקים החדשים יהוו חלק ממערך הכיבוי וביכולתם לשאת מים בכמות גדולה ולסייע בכיבוי שריפות.

הם גם יאפשרו לראשונה במשטרת ישראל הטסת כוחות מיוחדים בזמן חירום.

המסוק הראשון הגיע הבוקר למנחת המערך האווירי של המשטרה, כאשר בשבועות הקרובים הוא יורכב, ייבחן וייבדק לפרטי פרטים על ידי הצוותים הטכניים של חברת אלביט, Airbus ומשטרת ישראל.

במקביל, כבר בשבוע הבא צפוי להגיע המסוק השני למערך האווירי.

עם סיום שלב ההכנות הטכניות של המסוקים, הם יימסרו באופן רשמי לידי משטרת ישראל, ויחל שלב ההכשרה וההדרכה של הטייסים שיטיסו את המסוקים החדישים.

בהמשך, יחלו ההכנות והאימונים לקראת משימת הטסת לוחמים ושוטרים למשימות מיוחדות, משימה שתתאפשר לראשונה במשטרת ישראל, הודות למסוקים החדשים.

המסוקים החדישים הינם בעלי יכולות מבצעיות מתקדמות, לרבות יכולת טיסה למרחקים ארוכים יותר ותמרון אווירי, נשיאה והטסת של מפקדים ולוחמים למשימות מיוחדות, וכן נשיאת מים לכיבוי שריפות.

כמו כן, המסוקים החדשים ישדרגו את היכולות הטכנולוגיות המאפשרות הכוונת כוחות משטרה הפועלים על הקרקע, בכל תא שטח במגוון משימות.

במסוקים החדישים הותקנו מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר בעולם השיטור האווירי.

עם הגעת המסוק השני, ולאחר סיום פרק ההכשרה וההדרכה של הטייסים והכנסת המסוקים לכשירות מבצעית מלאה, תשלים המשטרה את הליך ההתעצמות האווירי, עם החלפת כל צי המסוקים הישן, בארבעה מסוקים מדגם 125 H ושני מסוקים רבי עוצמה דו-מנועיים מדגם H 145.

ראש המערך האווירי של משטרת ישראל, תנ”צ ניר רוזנטל, חשף היום לראשונה את שמם של המסוקים החדשים: “החלטנו לקרוא למסוקים ‘דוכיפת’ על שם הציפור הלאומית. הדוכיפת היא ציפור זריזה שידוע בכושר התמרון שלה, ואני בטוח שמסוקי ה’דוכיפת’ ידחפו את המערך האווירי, ואת משטרת ישראל כולה, למקומות חדשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות