ברושי תובע את גבאי ב-300 אלף ש”ח על הביטוי ‘עבריין’

ח"כ איתן ברושי מימש את האיום והגיש תביעה בסך 300 אלף ש"ח נגד יו"ר המפלגה אבי גבאי, שהשעה אותו וכינה אותו עבריין של מעשים חמורים • ברושי טען בתביעה שגבאי רמס את שמו הטוב - מבלי לשמוע את גרסתו "לעיני המדינה כולה" • גבאי: ניסיונות הפחדה לא ישפיעו"
אריה ריבקינד
כ' אב התשע"ח / 01.08.2018 11:17

חבר הכנסת איתן ברושי מהמחנה הציוני מימש הבוקר (רביעי) את איומו והגיש תביעת דיבה נגד יו”ר מפלגתו אבי גבאי על שכינה אותו “עבריין” של מעשים חמורים.

ברושי תובע את גבאי על סך של 300 אלף שקלים. רושי דורש בנוסף פרסום תיקון או הכחשה מטעם גבאי בטוויטר לאותו הכינוי.

בכתב התביעה נטען, כי אבי גבאי השעה את ברושי מהפעילות במפלגה ללא שימוע כפי שמחייבת חוקת המפלגה, וגם כינה אותו עבריין. “הנתבע החליט לרמוס את התובע ואת שמו הטוב, תוך התעלמות בוטה וברוטלית מסעיפי החוקה המחייבים, ותוך ניתוץ מוחלט של חזקת החפות העומדת לתובע”, נכתב.

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב: “הנתבע ‘ערך’ לתובע משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ’ מכוער, במסגרת ‘ציוץ’ ברשת טוויטר. ‎הנתבע הרחיק לכת בהוכחת ‘מנהיגותו’ כלפי התובע, עד כדי כך שהתעלם לחלוטין מחוקת מפלגת העבודה ורמס את שמו הטוב לעיני המדינה כולה, תוך שייחס לו ‘סטטוס’ מכוער”. ‎

בכתב התביעה נאמר עוד: “מבלי שבירר את העובדות עם המתלוננת ועם התובע, החליט הנתבע לשפוט את התובע, לגזור את דינו ולדרוש ממנו להתפטר מן הכנסת, במסגרת ציוץ בשעה 21:25 אותו ערב. מדובר בהחלטה שהתקבלה מהרגע להרגע, מבלי לשמוע כדין וכראוי את התובע'”.

יו”ר המחנה הציוני הגיב לתביעת הדיבה שהגיש נגדו חבר הכנסת איתן ברושי: “מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים היא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו”.

גבאי השעה את ברושי מפעילות במפלגה לאחר שקיבל מכתב אנונימי ובו טענה של אישה כי ברושי תקף אותה במעלית לפני כ-15 שנה.

על נכתב נכתב בתביעה: “התובע הכחיש את האירוע המתואר מכל וכל. הנתבע לא חזר בו מהפרסום עד לרגע הגשת כתב התביעה”.

שלשום פנה ברושי במכתב התראה לפני הליכים משפטיים לגבאי, וביקש ממנו לחזור בו מהודעתו על השעיתו בעקבות העדות ואף להתנצל – אחרת ינקוט בהליכים משפטיים.

גבאי, מצדו הגיב,  כי הוא לא מתכוון להיכנע לאיום התביעה של חברו לסיעה, ואף אינו חוזר בו מהציוץ שצייץ נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות