“להגיע לבתי פעילים ולאיים? מה קרה לנו? נהיינו איראן?”

במשטרה לא לוקחים סיכונים לקראת 'מצעד התועבה', ושלחו סוכנים להזהיר פעילי ימין • בעוד הציבור החרדי זנח את הפגנות הנגד ומעדיף להגיב בהתעלמות מוחלטת, פעילי להב"ה מתכוננים להפגין • סתיו שפיר ליועץ: לחקור את גופשטיין, הסית לרצח • גופשטיין: לא נרתע מאיומים
חיים טוויל
כ' אב התשע"ח / 31.07.2018 23:00

ביום חמישי הקרוב יתקיים ‘מצעד התועבה’ בירושלים – ובמשטרה, שלוש שנים אחרי רצח שירה בנקי ע”ה – לא לוקחים סיכונים.

2,400 שוטרים ושוטרי מג”ב – במדים וסמויים – יוצבו לאבטח את המצעד, שיישתרך מגן הפעמון ועד לגן העצמאות. כל מי שיגיע אליו, ייבדק בקפדנות.

לפי דיווח ב’החדשות’, בשבועות האחרונים החלו סוכני משטרה ליצור קשר עם פעילי ימין,  כדי לבדוק מה תוכניותיהם לקראת המצעד. חלק מפעילי ימין מוכרים ומסומנים אף זכו לביקורי בית של שוטרים, שהתריעו בהם לבל ינסו לפגוע בצועדים. “אני מודיע לך שאסור לך לעשות שום מעשה, שום אמירה, שום דבר”, הדגיש שוטר בפניו של פעיל ימין המוכר למשטרה.

עורך הדין איתמר בן גביר, מראשי ‘עוצמה יהודית, מוחה: “אני חושב שההתנהלות של המשטרה היא חמורה ביותר. להגיע לבתים של פעילים ולאיים עליהם לא ללכת להפגין, לא להשתתף במחאה כזאת או אחרת – מה קרה לנו? נהיינו איראן?”.

נכון לעכשיו אין התרעות חריגות או מידע מודיעיני על כוונות לחבל במצעד או לפגוע בצועדים – אבל הטראומה של המצעד לפני שלוש שנים עדיין מרחפת ומותירה את רישומה אצל כל מי שקשור למצעד, בראש ובראשונה כמובן על המשטרה.

אולם, בעוד הציבור החרדי זנח את ההפגנות נגד המצעד ומעדיף להגיב בהתעלמות מוחלטת, פעילי להב”ה מתכוננים להפגין נגד המצעד במתחם מיוחד, תחת מספר הגבלות שהטילה המשטרה, בהן איסור על נאומים וכרזות המסיתים בניגוד לחוק. בנוסף, נאסר על הפעילים להגיע למסלול הצעידה עצמו ולעשות שימוש בבעלי חיים.

מי שקרא להצטרף להפגנה של להב”ה הוא הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי.

לפי דיווח באתר וואלה, במאמר שפרסם בנושא הסביר הרב לוינשטיין: “ישנו מיעוט קטן אך קולני ואלים-מילולית, המכנה עצמו ‘ארגון הלהט”בים’, שמעודד סטייה ועיוות”. לדבריו, הארגון פועל בכל דרך ומנסה להביא מדינה שלמה להכיר בחוקי תועבה  כמשפחה לגיטימית.

בהמשך כתב הרב לוינשטיין: “כיום כבר ברור לכל, כי המאבק הוא לא על זכויות הפרט. זהו מאבק על דמותה של המדינה היהודית”.

מצעד התועבה, ירושלים

הפגנה נגד  בשנה שעברה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת כנסת סתיו שפיר שיגרה היום פנייה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו”ר להב”ה בנצי גופשטיין בחשד לביצוע עבירות של הסתה לאלימות ולרצח.

המכתב נשלח בעקבות דברים שאמר גופשטיין, בהם כינה את קהילת הלהט”ב “ארגון טרור” וקרא להפגין נגד המצעד,  תחת הכותרת: “ירושלים היא לא סדום”.

במכתבה ליועמ”ש כתבה שפיר: “אני קוראת לך להילחם ביד קשה ובלי פחד בכוחות הקיצוניים שמנסים לגרור את החברה הישראלית לתהומות שנאה והפחדה.

בנצי גופשטיין הגיב על הדרישה של סתיו שפיר לפתוח בחקירה נגדו: “אני מציע לח”כ שפיר ללמוד על חשיבות הדמוקרטיה ועל החשיבות של חופש הביטוי במדינה דמוקרטית.  לא נרתע מאיומים של אנשי הקהילה הלהטב”ית. ההפגנה תתקיים כמתוכנן ביום חמישי מול המצעד.

“אני מברך את הרב לוינשטיין על קריאתו להגיע להפגנה ויודע שהרוב הדומם במדינת ישראל נגד אבא ואבא ובודאי נגד מצעדי פרובוקציה ברחבי ירושלים”.

ממשטרת ישראל נמסר: “משטרת ישראל כגוף אוכף חוק, אמונה על שלום הציבור וביטחונו. תפקידה של משטרה במדינה דמוקרטית הינו לאפשר לכל אדם להביע את דעותיו ולמחות על פי חוק ובתנאי שאותו אדם לא יפגע בזכות זו, זכות המוקנית גם לאלו שדעותיהם שונות.

בכדי לאפשר זכויות בסיסיות אלו, משטרת ישראל פועלת, במישור הגלוי והסמוי, על מנת למנוע, הסתה לאלימות, הפרות סדר או פגיעה בחיי אדם, הכל במסגרת החוק.

למותר לציין כי משטרת ישראל תמשיך לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה, ובתנאי שזו אושרה מראש בהתאם לחוק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פגיעה בדת היהודית
    31/07/2018 23:20
    דודו
  1. מיצעד התועבה נועד ליפגוע בדתם ובריגשותיהם של היהודים החיים בעיר הקודש .
    בשם חופש הסטייה מתקיים מיצעד מתועב בעיר הכי קדושה לעם היהודי .
    מי שנתן את האישור למיצעד בירושלים הוא בטח סוטה מין בעצמו .
    מדינה של הומויים וגם צבא של הומויים לא פלא שהפרקליט הצבאי הראשי הוא סוטה מוצהר .
    ממש
    גועל נפש .

  2. מצעד הגאווה
    01/08/2018 06:50
    גרציה
  3. איני דתייה כלל – אני נגד מצעד הגאווה הפרובוקטיבי ונגד שינוי של סטטוס המבנה המשפחתי.