בדרך למתווה עם ש”ס? הגר”י סילמן נפגש עם יוסי שטרית

כבר מספר שבועות שהגר"י סילמן יושב על המדוכה: האם ישראל פרוש יתמודד שוב על ראשות אלעד או ש'דגל' תציב מועמד מוסכם עם שס • אמש התרחש מהלך דרמטי: הדיין נפגש עם יוסי שטרית, איש 'דגל', הנהנה מתמיכת שס • ומה מבשלים גורמים המשתייכים ל'דגל ראב"ד'?
י"ט אב התשע"ח / 31.07.2018 12:13

המאבק על העיר אלעד ממשיך להתנהל מתחת לפני השטח בכל הזירות: ב’דגל’ נמשך המאבק בין המצדדים בהמשך כהונתו של ראש העיר המכהן ישראל פרוש (‘דגל ראבד’) מול מי שמבקשים להחליפו (‘דגל רשב”ם’); בש”ס – שם נחושים להחליף את פרוש בכל מחיר; ו’שלומי אמונים’ שנלחמת בכל הכוח שכהונתו של פרוש תמשיך עוד קדנציה, משום שלדעתם, ולדעת רבים מתושבי אלעד, הצליח מאוד בתפקידו; וכמובן גם בקרב תושבי העיר החרדית, הסקרנים מה ייצא מהתבשיל.

לפני מספר שבועות הונח הפלונטר לפתחו של הדיין הגר”י סילמן, היושב על המדוכה ומתלבט באשר להכרעה הנכונה והצודקת.

אמש (שני) התרחש מהלך דרמטי, עת הזמין הגר”י סילמן את יוסי שטרית, סגן ראש עיריית ביתר עילית בקדנציה הקודמת – איש ‘דגל’, שמוצאו המזרחי מעניק לו גם תמיכה מצד ש”ס – לפגישה אישית, שנערכה במעון הנופש שלו בירושלים.

כבר לפני מספר חודשים הזמין יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, את שטרית לפגישה, במהלכה דובר על האפשרות כי יוצג כמועמד. מאז עלו וירדו שמות, כששמו של שטרית הונח בצד לטובת שמות אחרים.

אלא שהפגישה אמש אצל הגר”י סילמן מוכיחה כי שמו עלה בשנית – ובמלוא העוצמה.

ניסיון לברר אצל שטרית על מה דובר במהלך הפגישה נתקל בחומת שתיקה. הוא סירב לנהל כל שיחה על הנושא.

אבל גורם בסביבת הגר”י סילמן מספר כי הפגישה לא נערכה בביתו בבני ברק, כדי שעיניים סקרניות לא יוכלו לבלוש.

במהלך השיחה האזין הדיין לרזומה של שטרית, וניסה להבין האם הוא באמת סבור שיכול לנצח את ישראל פרוש בהתמודדות – אם תהיה כזו. זאת למרות שקיימת תמימות דעים כי אם יכריע הדיין לטובת מועמד חדש, תשמור משפחת פרוש על המסורת רבת השנים שלה –  והבן יפרוש בכבוד מהמירוץ.

במקביל, ואת זאת אנו חושפים כאן בחרדים 10, גורמים המשתייכים ל’דגל ראב”ד’ מנהלים חילופי טיוטות עם ‘שלומי אמונים’, במטרה להגיע לנוסחה מוסכמת, שתוצג בפני הגר”י סילמן.

האם במקרה שפרוש בכל זאת יחליט להתמודד בבחירות עדיין יש לשטרית סיכוי לנצח?

בשיחה עם גורם בכיר ב’דגל התורה’ הוא מסביר כי לשטרית יש בהחלט סיכוי טוב. “קודם כל כי סביר להניח שייצא מכתב תמיכה מהגר”ח קניבסקי, וזה שובר שוויון. מה גם שגם נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן, יתמוך בכתב. “כשבן אדם מגיע לקלפי, הוא זוכר את צרותיו, את הישועות שהוא זקוק להן, והוא לא ישחק מול מכתב של הגר”ח”, אומר אותו גורם.

“כבר בסיבוב הקודם לא היה הפרש גדול של כשני אחוזים בין פרוש לקריספל. כעת נקח את המספרים: לש”ס בבחירות בכנסת היו 41.8%, לאלי ישי היו 14% ויהדות התורה 33.5%. זה הבייס שלהם. נגיד שנוריד 5% למטה, נניח שיש 5% ש”סניקים  שקמים בבוקר עם אהבת פרוש. מיהדות התורה נניח ש-15% מהם הם ‘דגל התורה’. 17% לחסידים, 15% לדגל. נניח ש-5% מדגל יבריזו, כבר יש ביד 45%.

“אבל המצב באלעד הרי כולל גם ממורמרים, כך שלא צריך הרבה עבודה כדי לנצח. ושוב, כל זה במקרה בו ישראל פרוש לא יכבד את הכרעת הדיין, שאת הכרעתו הם קיבלו על עצמם כשהגיעו אליו מלכתחילה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עניין דגל להביא לציבור הנחתות מבחוץ?
    31/07/2018 14:48
    יששכר
  1. ראשית היה בעיר ראש העיר מצוין פרוש עשה עבודה מעולה וקידם את העיר בצורה יוצאת מן הכלל. ואם אתם מתעקשים אז למה להנחית? מה רע באבי שטרן איש מוכשר ופיקח שלטעמי ולטעם חבריי יכל להיות ראש עיר מעולה.
    לא לזרוק לנו את השאריות מהסכמים בערים אחרות. אנחנו לא פח!!!!

  2. מי אתה יוסי שטרית?
    31/07/2018 14:50
    מוטי
  3. נצביע כולנו הצבעות מחאה להנחתות מבחוץ. יש מספיק טובים באלעד

  4. אלעד
    31/07/2018 17:22
    מוטי
  5. את יצחק פינדרוס זרקו מי ביתר מגלל הסכם אם דגל התורה עכשיו מגיע התור של משפחת פרוש לקים את הסכם גם מתי ש רובינשטין נצח פחדו שהעיר תחרב וברוך ה הכל בסדר