“אתבע אותך”: ח”כ ברושי מתכוון להגיש תביעת לשון הרע נגד גבאי

ח"כ איתן ברושי, שהושעה על ידי יו"ר המחנה הציוני שכינה אותו "עבריין", מתכוון להגיש תביעת לשון הרע וישלח לגבאי היום מכתב התראה • מזכ"ל תנועת המושבים: יו"ר מפלגה לא מקבל מכתב ומודיע לבן אדם מהרגע לרגע – 'אנחנו מנדים אותך'. אני חושב שזה נמהר"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ח / 30.07.2018 12:43

ח”כ איתן ברושי מהמחנה הציוני מתכוון להגיש תביעת לשון הרע נגד אבי גבאי וישלח לו היום (שני) מכתב התראה. כך דווח בחדשות 2.

במכתב מקדים ששיגר ברושי לגבאי באמצעות פרקליטו של ברושי, עו”ד אילן בומבך, הוא דורש מגבאי לפרסם הודעת התנצלות מיידית.

“עליך לפרסם מיידית הודעה, גם באמצעות יישומון ‘טוויטר’, שבה תחזור בך מהודעת ההשעיה לאלתר ותתנצל בפני מרשי על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות, ורק מן הטעם להצטייר בצורה ‘נאורה’ מול ציבור כזה או אחר”, כתב בומבך לגבאי.

בומבך מציין כי השעייתו של ברושי על ידי גבאי נעשתה בחוסר סמכות. “אתה פעלת לפיכך, בחוסר סמכות כפול: לא רק שהינך מחוסר סמכות להפעיל את סמכות ההשעיה, שלא שעשית כן מבלי לזמן את מרשי לשימוע. הכל נעשה בשיחות טלפון קצרות למרשי, שתיים במספר, שבהן הודעת לו, לקונית, כי בכוונתך להשעותו וכי זו החלטתך”.

במכתב מציין בומבך גם את הפגיעה האישית שגרם גבאי לברושי: “מרשי, חבר מפלגת העבודה מזה עשרות בשנים, נדהם לחלוטין ממעשיך אתמול – מחוסר הסמכות הזועק ומחוסר האנושיות הבוטה”.

בסיום המכתב מתריע בומבך בפני גבאי כי הוא נדרש לפרסם את ההתנצלות בשעות הקרובות. “היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך (שיודגשו, כאמור, במכתב נפרד שיישלח אליך בשעות הקרובות)”.

יו”ר המחנה הציוני הודיע אמש  כי החליט להשעות את חבר הכנסת איתן ברושי מפעילות במפלגה, זאת לאחר שבחדשות עשר פורסם כי אישה נוספת טוענת שברושי תקף אותה לפני כ-15 שנים.

”שוחחתי הערב עם ח”כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת”, אמר גבאי. “אין לעבריינים מקום ברחוב או בכנסת”.

אלא שברושי שב והכחיש את המעשים המיוחסים לו והבהיר כי אין בכוונתו להתפטר.  אמש הוא הצהיר: “אין לי שום כוונה להתפטר, לא עשיתי כלום”.

מאיר צור, מזכ”ל תנועת המושבים וחברו של ח”כ ברושי, אמר הבוקר ברשת ב’: “אני לא מגן עליו, אם עבר על הכללים הוא צריך להיענש. אבל יו”ר מפלגה לא מקבל מכתב ומודיע לבן אדם מהרגע לרגע – ‘אנחנו מנדים אותך’. אני חושב שזה נמהר, לא רק בגלל החיים הפוליטיים. הוא סבא, הוא אבא”.

לפי הפרסום אמש בחדשות עשר, האישה טוענת שברושי תקף אותה לפני כ-15 שנים, בזמן שהיה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. לפי המכתב ששלחה המתלוננת לאבי גבאי, ברושי תקף אותה לאחר שנכנסו יחד למעלית. כשניסתה לצאת, כך טענה, ברושי חסם בפניה את הדרך ותקף אותה.

עו״ד אילן בומבך, בא כוחו של ח״כ ברושי, מסר בתגובה לעדות שפורסמה בחדשות עשר: “תמוה הדבר שעכשיו מועלית טענה על מעשה שאירע כביכול לפני 15 שנה. המקרה מעולם לא התרחש, ח״כ ברושי מעולם לא ביצע שום מעשה של הטרדה. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות