גבאי: אתה מושעה, לך מהכנסת • ברושי: לא אתפטר, לא עשיתי כלום

יו"ר המחנה הציוני הודיע על השעיית ח"כ איתן ברושי ודרש שיתפטר, לאחר שאישה התלוננה בפני גבאי כי ברושי תקף אותה לפני 15 שנה • סתיו שפיר: "להודיע לח"כ ברושי שהסתיימה חברותו בוועדות הכנסת ולהטיל עליו סנקציות אם לא יתפטר" • ברושי: "אין לי שום כוונה להתפטר, לא עשיתי כלום"
אריה ריבקינד
י"ח אב התשע"ח / 29.07.2018 22:08

יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי דרש הערב  הערב (ראשון) מח”כ איתן ברושי להתפטר מהכנסת לאלתר, בעקבות עדות של אישה שפורסמה בחדשות עשר, הטוענת כי ברושי פגע בה לפני 15 שנה.

”שוחחתי הערב עם ח”כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת”, אמר גבאי. “אין לעבריינים מקום ברחוב או בכנסת”.

לפי הפרסום הערב בחדשות עשר, האישה טוענת שברושי תקף אותה לפני כ-15 שנים, בזמן שהיה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. לפי המכתב ששלחה המתלוננת לאבי גבאי, ברושי תקף אותה לאחר שנכנסו יחד למעלית. כשניסתה לצאת, כך טענה, ברושי חסם בפניה את הדרך ותקף אותה.

עו״ד אילן בומבך, בא כוחו של ח״כ ברושי, מסר בתגובה לעדות שפורסמה בחדשות עשר: “תמוה הדבר שעכשיו מועלית טענה על מעשה שאירע כביכול לפני 15 שנה. המקרה מעולם לא התרחש, ח״כ ברושי מעולם לא ביצע שום מעשה של הטרדה. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה”.

ברושי עצמו הצהיר: “אין לי שום כוונה להתפטר, לא עשיתי כלום”.

עדות האישה מצטרפת לתקרית המביכה שאירעה לפני כשבועיים כאשר ח”כ ברושי הטריד את חברתו לסיעה ח”כ איילת נחמיאס ורבין והתנצל על כך מיד.

יו”ר הוועדה לביקורת המדינה ח”כ שלי יחימוביץ’ מהמחנה הציוני אמרה: ”אמנם אין דרך כרגע להדיחו נגד רצונו, אך אני קוראת לו להתפטר לאלתר ולהפסיק לבייש אותנו. אעשה כל שביכולתי כדי להפסיק את כהונתו. אם יש נשים נוספות שהטריד בעבר, אני מפצירה בהן להתלונן, או לכל הפחות לפנות אלי ולספר לי על כך”.

גם חברות הכנסת ממרצ תמר זנדברג ומיכל רוזין קראו גם הן לחבר הכנסת ברושי להתפטר מהכנסת: “במקום לאיים בתביעת השתקה הזויה, מוטב היה כי ח”כ ברושי יכיר פומבית במעשיו ויקח אחריות מלאה עליהם. נראה על פניו כי מדובר בהתנהגות שיטתית של הטרדות, ולא יתכן שנבחר ציבור כזה ימשיך בתפקידו. אנו קוראות לאיתן ברושי להתפטר מהכנסת לאלתר”.

ח”כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני אמרה: ”אני קוראת לגבאי ולבני להודיע לח”כ ברושי שהסתיימה חברותו בוועדות הכנסת ולהטיל עליו סנקציות אם לא יתפטר. אפס סבלנות להטרדות ותקיפה. זו הדרך היחידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקווה שהוא לא יתקפל
    29/07/2018 22:25
    יוסי
  1. אם הוא באמת לא עשה את זה שיעמוד על כך
    זה נשמע לי כמו התנקשות פוליטית