המאייר שפוטר: בורים ומטומטמים, לא מכירים את ‘חוות החיות’ • צפו

אבי כ"ץ, המאייר שפרסם קריקטורה שהשוותה את חוק הלאום לספר המפורסם של הסופר ג'ורג' אורוול ופוטר מהג'רוזלם פוסט, מגיב לסערה בריאיון ראשון שהעניק לדב גלהר מ'ערב ערב' בכאן: "מה אם הייתי שם תמונה של הממשלה בתור סוסים?"
חרדים 10
י"ז אב התשע"ח / 29.07.2018 20:27

אבי כ”ץ, המאייר הוותיק שפוטר בשבוע לאחר שפרסם קריקטורה בכתב העת ג’רוזלם ריפורט מבית הג’רוזלם פוסט, בה נראים בין השאר אורן חזן ונתניהו כחזירים, הגיב הערב (ראשון) לראשונה לפיטוריו.

בתכנית ‘ערב ערבק עם דב גלהר, המשודרת ב’כאן’, הוא תקף: “כל דבר שאפשר להסביר באמצעות טיפשות, לא צריך לחפש הסבר אחר – אולי הם בורים ומטומטמים”.

האיור ממשיל בין צילום הסלפי של חבר הכנסת אורן חזן אחרי העברת חוק הלאום בשבוע שעבר, כפי שתועד על ידי צלם – ובין הספר ‘חוות החיות’ מאת ג’ורג’ אורוול, שגיבוריו הם חזירים שתאוות הכוח משחיתה אותם.

כ”ץ נשאל אם ההשוואה של יהודים לחזירים, היא זו שעוררה את הסערה ואמר כי אמנם חזירים זה לא כשר, אבל גם בני אדם, גמלים וסוסים: “מה אם הייתי עושה תמונה של הממשלה בתור סוסים?”.

המאייר האשים כי השימוש שעושים, מי שעוררו את הסערה, ביהדות כדי “להצדיק את עצמם” זה “מאוד עלוב”.

הקריקטוריסט סיפר כי בעבר נעשה שימוש דומה בחזירים באיור של פוליטיקאים כמו מנחם בגין ואריק שרון ואף אחד לא פיטר את המאייר.

“זה רק מראה את הרמה של הפוליטיקאים אז והיום”, אמר כ”ץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דווקא מאד אהבתי את הקריקטורה
    29/07/2018 21:06
    לוי
  1. ממש קולעת כדי לתאר את החונטה שמנהלת את המדינה.