נתניהו לשרים: אל תתנצלו על החוק, השיח באולפנים רדוד

ראש הממשלה שוחח עם שרי הליכוד על הסערה סביב חוק הלאום וקרא להם לעמוד מאחוריו: "ההתקפות שהגיעו ממחנה השמאל הן אבסורדיות. הילחמו על האמת" • בבית היהודי יתנגדו לניסיון של כחלון לבצע שינויים בחוק הלאום • ללא תמיכת הח"כים מהבית היהודי - לא ניתן לבצע שינויים
אריה ריבקינד
י"ז אב התשע"ח / 29.07.2018 11:54

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), במהלך ישיבת שרי הליכוד המתקיימת לפני ישיבת הממשלה, לביקורת של השמאל על חוק הלאום – וקרא לשרים שלא להתנצל עליו.

“יש התרסה מתמדת נגד חוק הלאום”, אמר נתניהו בישיבת פורום שרינו. “השיח חד צדדי, הדיונים באולפני הטלוויזיה רדודים. אל תתנצלו. יש התרסה מתמדת נגד החוק, הילחמו על האמת”.

בישיבת הממשלה האשים נתניהו: “ההתקפות שהגיעו ממחנה השמאל הן אבסורדיות”.

נתניהו הוסיף: “מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, את שוויון הזכויות האישי קבענו בשורה של חוקים כמו חוק יסוד האדם וחירותו. עד עתה לא קבענו את זכויות הלאום של העם היהודי. האם הקביעה שבדגל שלנו יש מגן דוד מבטל במשהו את זכויות האחר? הבל”.

ראש הממשלה ציין כי ייפגש היום עם ראשי רשויות דרוזיות. “אנחנו בהידברות עם נציגי הדרוזים. עם ישראל אוהב אתכם, החוק לא גורע מכך כלום. אני מחפש פתרונות שייתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו. מדינת הלאום היהודית היא אבן יסוד בקיומנו”.

השר צחי הנגבי הבהיר בפתח ישיבת הממשלה כי חוק הלאום הוא חוק “חשוב והוא לא ישתנה. אנחנו מאמינים בו ולא מתביישים בו.  אנחנו ניישם אותו כי  כי הוא מאזן את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הדרוזים חשים מועקה, נמצא את הדרך לחזק את הברית עם העדה הדרוזית –  עדה שמחוברת בטבורה לקיומה של מדינת ישראל”.

מוקדם יותר אמר יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם כי הוא אינו מצליח להבין מדוע חוק הלאום מפריע למיעוטים בישראל.

“קראתי את החוק כבר כמה פעמים. זה קשקוש להגיד שיש סוגים של אזרחים”, קבע אמסלם בריאיון לאריה גולן בתוכנית “הבוקר הזה” ברשת ב’. לצד זאת, הוא הודה כי “עצם העניין שיש אנשים שזה כואב להם – כנראה יש פה משהו שצריך לבדוק ולתקן”.

בתוך כך, סיעת הבית היהודי בכנסת תתנגד באופן נחרץ לכל ניסיון של סיעת כולנו לבצע שינויים כלשהם בחוק הלאום – זאת, לאור דבריו של כחלון ביום חמישי האחרון, שטען כי חקיקת החוק נעשתה בפזיזות וכי יפעל לבצע בו תיקונים.

לפי דיווח ב’כאן’, ראשי הבית היהודי מבהירים בשיחות סגורות כי לא יאפשרו לבצע שום תיקון בחוק הלאום בשום תנאי ובשום נושא. ללא תמיכת חברי הכנסת של הבית היהודי, לא ניתן לבצע בחוק שינויים.

בכירים בסיעת הליכוד בכנסת מבהירים כי גם ראש הממשלה העביר לכחלון מסר דומה במהלך הפגישה ביניהם בשבוע שעבר עם הח”כים הדרוזים, ולפיו לא יסכים לשום שינוי בחוק הלאום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עדיין לא שמעתי שום טענה מוצדקת שמצריכה שינויים בחוק
    29/07/2018 12:19
    אני עם הממשלה
  1. טוענים טענות הבל