זוהיר בהלול התפטר מהכנסת בשידור חי בגלל חוק הלאום

הח"כ מהמחנה הציוני הודיע ב'פגוש את העיתונות' על התפטרותו - במחאה על חוק הלאום • "אצטרף לתת תשובות לנכד שלי שישאל אותי האם הייתי בכנסת בזמן שהחוק עבר. כעת אוכל להגיד לו שלא" • אלא שכבר אחרי ניצחונו של גבאי, בלי קשר לחוק, רמז כי הוא בדרכו לנטוש
אריה ריבקינד
ט"ז אב התשע"ח / 28.07.2018 20:37

חבר הכנסת זוהיר בהלול הודיע במהלך ריאיון עם רינה מצליח בתכנית ‘פגוש את העיתונות’  על התפטרותו מהכנסת.

“בתום הפגרה תקבל ההתפטרות תוקף ואני לכנסת ישראל, מבטיח לך נאמנה, לא חוזר”, אמר הח”כ מהמחנה הציוני. “חוק הלאום מעביר את האוכלוסייה הערבית באמצעות חוק יסוד מחוץ לתוואי השוויון במדינת ישראל”.

“אצטרף לתת תשובות לנכד שלי שישאל אותי האם הייתי בכנסת בזמן שהחוק עבר. כעת אוכל להגיד לו שלא, התפטרתי נגד החוקים הקשים ביותר שהיו צריכים להוציא את הציבור הישראלי לרחובות”.

חבר הכנסת טען כי החוק החדש הוא בעל מאפיינים של אפרטהייד וטען שלא יסכים לכך.

“קמה מדינת ישראל מצליחה ומשגשגת ובסופו של דבר היא רק מתעסקת במיעוט הערבי המצורע”, טען. “לא יכול להיות שאני אקבל את התנאים של הגדרת המדינה מחדש שהופכת למדינה עם תסמינים של אפרטהייד.

“אנחנו היינו פה לפני 48, כל השורשים שלנו תקועים באדמה הזו. כל עוד הכנסת כזו ארסית אני אתרחק ממנה כמו מאש – זו כנסת מסוכנת ליהודים יותר מאשר לי”, טען.

“יש לי אכזבה מהמחנה שלי למרות שהוא מנסה להיאבק, אבל זו אופוזיציה אימפוטנטית – היא מנסה להתעסק בלגעת בכמה שיותר אנשים, מוותרת על ערכיות בשביל פופוליזם”.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: “מצטערים לשמוע על בחירתו של ח״כ זוהיר בהלול. חוק הלאום הוא בעיטה בראש של למעלה מחמישית מאוכלוסיית ישראל, שהיא מדינה יהודית איתו או בלעדיו. כשנחזור לשלטון נתקן גם את החוק הזה, ונוסיף את מה שאמור להיות ברור מאליו, את המילה ‘שוויון'”.

תגובת ראשת האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני: “מצרה על הודעתו של זוהיר בהלול במיוחד בימים בהם עריצות הרוב ולאומנות קיצונית פוגעות בקהלים ומיעוטים בחברה. זה הזמן לשלב כוחות של כל המאמינים במדינת ישראל שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית עם שוויון לכל”.

תגובת ח”כ שלי יחימוביץ: “אף שמי שיכנס לכנסת במקום בהלול הוא משה מזרחי, איש ראוי ביותר וידיד אישי, הודעת התפטרות של זוהיר, אדם איכותי, מתון ומעורה בחברה הישראלית כולה – מצערת ביותר ומבשרת רעות. העובדה שערבי ישראלי המעורה עמוקות בחברה הישראלית הכללית אינו מסוגל עוד להישאר בכנסת – היא אחד מפירות הביאושים הרבים של חוק הלאום הגזעני, שהוא הרסני לחברה הישראלית”.

בערוץ 7 צוין, כי כבר לפני שנה, ללא קשר לחוק הלאום, רמז בהלול כי הוא בדרכו לנטוש את הכנסת בשל כניסתו של אבי גבאי לראשות העבודה.

הפרשן עמית סכל צייץ: “תמיד ראוי להעריך מי שמוותר על כסאו, אבל ראוי להזכיר שזוהיר בהלול התנגד לציון מאה להצהרת בלפור והתעקש שדוקרי חיילים אינם מחבלים. על הרקע הזה ממילא היה ברור שלא ייכנס לכנסת הבאה במחנצ, ולאור ההתבטאויות האלה – גם די בצדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות