צה”ל הרחיק ילדים מהגבול ברצועה, צלף ירה – ופצע קצין בינוני

האירוע החל כהפרת סדר של ילדים. אך כאשר כוח צה"ל הגיע לסלק אותם - צלף פתח באש וקצין נפצע בינוני • צה"ל תקף שורת עמדות צבאיות של חמאס לאורך הרצועה • דיווחים בעזה: 3 הרוגים • הערכה במערכת הביטחון: חמאס לא יזם התקרית • הארגון מאיים: "הפשע לא יעבור ללא תגובה"
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ח / 25.07.2018 21:25

קצין צה”ל נפצע הערב (רביעי) באורח בינוני מאש צלפים שנפתחה לעבר כוח צה”ל שנע על גדר המערכת בגבול דרום רצועת עזה.

הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מתחקיר ראשוני של צה”ל עולה, כי האירוע החל כהפרת סדר על הגדר, בה היו מעורבים גם ילדים.

כוח של גבעתי שהגיע למקום – במרחק של כ-400 מטרים מהנקודה בה נרצח לוחם גבעתי סמ”ר אביב לוי הי”ד מירי של צלף ביום שישי האחרון – ניסה לפזר את הילדים. אלא שאז, בחסות ההפגנה, נפתחה לפתע לעברם אש צלפים שפגעה בקצין.

מבית החולים סורוקה נמסר: “בשעות הערב פונה לביה״ח פצוע במסוק מאזור כיסופים. עם הגעתו הועבר לחדר ניתוח כשמצבו מוגדר בינוני-קשה”.

פרופ׳ ג׳ילברט סבג, מנהל מחלקה כירורגית ב’ בסורוקה: “הפצוע פונה לחדר הטראומה כשהוא סובל מפצע ירי חודר באזור הבטן ובית החזה. הוא הועבר לחדר ניתוח ומצבו מוגדר כעת בינוני”.

בתגובה, צה”ל תקף באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה.

בחמאס ובג’יהאד האסלאמי איימו להגיב על התקיפות. במשרד הבריאות הפלסטיני מסרו כי יש שלושה הרוגים ועשרה פצועים במתקפה הנרחבת במרכז הרצועה וממזרח לעיר עזה.

במערכת הביטחון מעריכים שארגונים סוררים אחראים לתקרית ושהם אלה שביצעו את הירי ולא חמאס.

עם זאת, בצה”ל רואים בחמאס ריבון ברצועה ואחראי לכל מה שקורה בשטחה.

דובר ארגון הטרור חמאס גינה את המתקפה הישראלית והבטיח לנקום על הרג המחבלים. “היקף ההסלמה הישראלית והתקיפה המכוונת של פעילים מעידים על הכוונה להרוג”, אמר הדובר. “ההתנגדות לא תוותר על חובתה להגיב על התוקפנות”.

גם בג’יהאד האסלאמי הצטרפו לאיום: “הפשע שביצעה היום ישראל לא יעבור ללא תגובה. אנו שבים ומדגישים את היצמדותנו למשוואה – תקיפה תיענה בתקיפה. המשוואה הזאת לא תישמט מהשיקולים שלנו”.

במועצה האזורית חוף אשקלון נשמעה במהלך התקיפות אזעקת צבע אדום. לא דווח על נפילות של רקטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות