דייטש מתחיל לרוץ: קורא לשותפינו הטבעיים דגל התורה להתאחד

חברי מזכירות אגו"י הטילו על יוסי דייטש את האחריות לפעול לאחדות בקרב שומרי התורה בירושלים • פרוש: "עלינו לפעול בשיתוף פעולה מלא עם 'דגל" • דייטש: "הצלחנו להתאחד בבית פנימה, וכעת פנינו מועדות לאחדות מלאה עם כלל הציבורים" • השאלה הגדולה: יצליח לשכנע את כל 'דגל'?
אריה ריבקינד
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 20:42

מזכירות אגודת ישראל התכנסה הערב (שלישי) לישיבת היערכות מיוחדת לקראת הבחירות בירושלים.

לאחר דיון והצבעה, הכריזה המזכירות על סגן ראש העיר יוסי דייטש כמועמדה באופן פורמלי לראשות העיר ירושלים.

חברי המזכירות אף הסמיכו את דייטש לנהל משא ומתן עם קהלים נוספים, תוך חתירה לאחדות מלאה עם כל הקהלים השונים בעיר.

קודם  כינוס הישיבה ביקרו סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, יחד עם דייטש, בבתי האדמו”רים חברי מועצת גדולי התורה של אגו”י – וקיבלו את ברכתם.

יו”ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר במהלך הישיבה: “ברורה המציאות לפיה אגודת ישראל לבדה אינה יכולה לגייס את מירב הקולות. עלינו לפעול בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם סיעת ‘דגל התורה’, כפי שהלכנו יחדיו למערכות הבחירות כבר כמעט שלושים שנה בירושלים, בבני ברק ובכנסת.

יוסי דייטש

“אני בטוח שגם הפעם נגיע להסכמה מלאה וכחטיבה אחת נגייס את תמיכתם של כל הציבורים שומרי התורה והמצוות בעיר”.

המועמד יוסי דייטש אמר לאחר היבחרו פה אחד: “אני מודה לחברי על התמיכה בי. שיתוף הפעולה של סגני השרים ליצמן ופרוש והביקורים שערכנו אתמול יחדיו אצל חברי מועצת גדולי התורה, היכו גלים והביאו לאווירה של אחדות, שהציבור החרדי צמא לה כל כך.

“אני יוצא מכאן בקריאה לשותפינו הטבעיים דגל התורה להתאחד ולהתלכד איתנו יחד ולהביא ציבורים וקהלים נוספים. הערב אני רואה את פני הנוכחים כאן, אלו פנים של אנשים שאוהבים, שבאמת רוצים דבר אחד, רוצים לראות בטוב ירושלים”.

השאלה הגדולה כעת היא: האם אכן יצליח דייטש להשיג תמיכה במועמדותו מכל חוגי ‘דגל התורה’.

יוסי דייטש

עופר ברקוביץ מ’התעוררות’, המועמד החילוני המתמודד על ראשות העיר, קרא הערב לאחדות חילונית מול החרדים: “על פי כל הדיווחים, בקרוב מאוד יציג יוסי דייטש מיהדות התורה את מועמדותו לראשות העיר. מועמדותו תשנה את התמונה – לא ‘עוד’ מערכת בחירות, אלא עתידו של הציבור הממלכתי בירושלים.

“הציבור שרוצה שירושלים תהיה של כולם, ולא של מגזר אחד.

“אלקין וליאון, שחיזרו אחרי הקול החרדי וניסו לסגור דיל בחודשים האחרונים איבדו רלוונטיות, אין להם בסיס תמיכה מספיק גדול בציבור הציוני, והמועמד היחיד שמייצג את ירושלים של כולם הוא עופר ברקוביץ. זה הזמן להתאחד, הירושלמים שרוצים ירושלים של כולם לא יכולים להרשות לעצמם מועמדים בעלי שיעור תמיכה חד-ספרתי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דייטש ופרוש יחדיו? ?
    24/07/2018 22:01
    חיים
  1. חשבון פשוט אין סיכוי בעולם ששלומי אמונים ירוצו גם באלעד וגם בירושלים, אין כל סיבה שדגל ושס יתמכו בדייטש וגם בפרוש כך שעל מאיר פרוש להחליט או דייטש או ישרל פרוש במי הוא יבחר?? נראה לי שלא קשה לנחש! !