“הג’וליק הזה”: הרב מוטק’ה בלוי יפצה את עו”ד ללום ב-3,300 ש”ח

אבי כץ
|
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 12:08
יו”ר ‘משמרת הקודש והחינוך’ תקף בשידור ברדיו ‘קול חי’ את יו”ר ‘נוער כהלכה’ וכינה אותו בכינויים משפילים • עו”ד יואב ללום הגיש תביעת לשון הרע • זה נגמר בהתנצלות ופיצוי

יו”ר ‘משמרת הקודש והחינוך’, הרב מרדכי בלוי, יפצה את יו”ר ‘נוער כהלכה’ עו”ד יואב ללום ב-3,300 שקלים וכן ישלם 11,344 שקלים הוצאות משפט, לאחר שכינה אותו בכינויים שוניים במהלך שידור ברדיו ‘קול חי’.

עו”ד יואב ללום תבע את הרב בלוי, באמצעות עו”ד ראובן ביטון, על סך 140,000 שקלים, וטען בכתב התביעה כי “הנתבע אשר רוממות אל בגרונו (כאיש הקורא לעצמו איש חינוך) וחרב פיפיות בפיו, השתלח באופן חסר רסן כנגד התובע במהלך שידור חי ומעל גלי האתר, והכפיש את התובע באפן גס וחסר ענייניות. הנתבע אשר מתהדר בנוצות של ‘יו”ר משמרת הקודש והצניעות בעיר בני ברק’, עושה לעצמו דין עת הוא מכפיש אנשים הפועלים ללא חת כנגד תופעות של אפליה במגזר החרדי”.

לפי כתב התביעה, הרב בלוי כינה את יו”ר ‘נוער כהלכה’: “בריון שכונתי”, “שוברים שתיקה החרדי”, “הג’וליק הזה”, “הוא הכניס למעצר אברכים יקרים מעמנואל, הוא יורד לחיים לכולם”, “הוא פשוט מאד מתנהג בבריונות, הוא אדם משועמם שהחליט לקחת לעצמו ואסור להיות איתו בכלל באותו דלת אמות ואסור לצרף אותו למניין, הוא אדם שכל הזמן הולך לערכאות”.. “להלשין על היהדות החרדית”. בלוי הוסיף: “ככה אנחנו נתנהל? זה אדם חרדי? זה אדם שומר מצוות?”

בסופו של דבר הגיעו הצדדים לסיכום הרב בלוי, שיוצג על ידי עו”ד משה מורגנשטרן, התנצל והצדדים הסכימו כי השופט יפסוק פיצוי ללא הנמקה.

“כאיש חינוך ברור לי שיש להתנהג בתרבותיות ולכבד כל אדם באשר הוא”, הצהיר הרב בלוי לפרוטקול בית המשפט. “אותו וויכוח שעלה לטונים בגלל המהות ונאמרו על ידי דברים וביטויים שאין מקומם לא בתורה ולא בהלכה ולא ביהדות. אני חוזר בי מהדברים. אני מבקש שהפיצוי יהיה בתשלומים”.

ללום, תביעה