ביבי זימן מפקד המשקיפים בחברון לבירור • בן גביר: “לגרש אותם מיד”

בעקבות התיעוד בו נראים משקיפים זרים מנקבים צמיגים של יהודי בחברון - ראש הממשלה הורה לזמן בירור את מפקד הכוח הבינלאומי • בן גביר: "מי שעושה פשעי שנאה נגד מתיישבים חייב להיזרק מישראל - לא לקבל פרס בדמות שיחה עם ראש הממשלה...."
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 10:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לזמן את מפקד הכוח הבינלאומי בחברון לבירור במשרד החוץ, בעקבות התיעוד – שפורסם גם בחרדים 10  – בו נראים משקיפים זרים מנקבים את הצמיגים ברכב של תושב היישוב היהודי בעיר האבות.

משרד החוץ ידרוש הסברים לגבי אירועים אלימים שבהם מעורבים אנשי הכוח הבינלאומי ופורסמו בימים האחרונים בכלי התקשורת.

כפי שדווח,  המשקיפים הזרים בחברון ביצעו פשע שנאה ברכבו של תושב היישוב היהודי, אלעד פס.

פס התלונן כי לפני שנה צמיגי רכבו נוקבו מספר פעמים, אך חקירת המשטרה לא העלתה דבר.

בשלב מסוים החליטו השוטרים לבדוק את מצלמות האבטחה בביתו של הערבי השכן, ולתדהמתם הסתבר כי מי שנראה עומד סמוך למכונית ואף מתכופף כלפי מטה הוא אחד מהמשקיפים הזרים, שיחד עם משקיפה נוספת, מבצע פשע שנאה. השניים נראים בודקים שאין מכוניות ואנשים שחולפים על פניהם.

השוואת הצילומים לממצאים בשטח גילתה גם, כי לאחר שהמשקיף הזר שב ובודק אם הצמיג נוקב ואף עוזב את המקום, התגלה התקר.

משטרת חברון ביקשה לאתר את המשקיף הזר שמתועד סביב הרכב, אלא שבמהלך החקירה זומן האחראי על המשקיפים הזרים וזה הבטיח לבדוק את זהותו של מי שנראה בסרטון ולחזור תוך שבוע: באותו השבוע ברח המשקיף הזר, המתועד בסרטון, מהארץ…

פס פנה למשטרת חברון, באמצעות עו”ד איתמר בן גביר, שדרש לקבל את הסרטונים.

בתחילה המשטרה סירבה לאפשר זאת, אך לאחר שבן גביר הודיע כי הוא מתכוון לעתור לבית המשפט, הסכימו במשטרת חברון לאפשר את העתק הסרטון.

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית ועורך דינו של אלעד פס, אמר בתגובה להחלטת ראש הממשלה: “בנימין נתניהו הוא ראש ממשלה חלש. במקום לזרוק את  המשקיפים מהארץ הוא מתכוון לערוך “שיחת בירור” שאין לה שום משמעות שום אפקטיביות.

“בכל מדינה אחרת ראש הממשלה היה מודיע למשקיפים שיש להם 48 שעות ואם לא הם חשופים למעצר. מי שעושה פשעי שנאה נגד מתיישבים חייב להיזרק מישראל – לא לקבל פרס בדמות שיחה עם ראש הממשלה….”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות