‘רוכלות? 40 מעלות חום בחוץ. אבוא לפה בשביל 10 אגורות לספר?’

עוז אפרים, חסיד ברסלב מיבניאל, הגיע לנתניה להפיץ את ספרי מוהרא"ש - ונקנס ב-730 שקלים • האישום: הטריד רכבים ועסק ברוכלות • בשפתו הייחודית הוא מגולל את שאירע: "אחד הפקחים אמר לי, הקימו קבוצה בווטסאפ, החליטו ליפול עליכם. אמר לי את זה פקח שלובש פאה בלונדינית. והדו"ח שהביא לי? זה כל המשכורת מהכולל!" • "מחילה, מה אמרת, שנותנים דו"חות על הנחת תפילין? מה אתה אומר... נו, זה הערב רב משתגע"
חיים בוזגלו
י"ב אב התשע"ח / 24.07.2018 02:13

עוז אפרים, חסיד ברסלב, תושב יבניאל נקנס היום (שני) בנתניה בידי פקח עירוני.

גובה הקנס: 730 שקלים.

הסיבה הרשמית: “הנ”ל עבר בין הרכבים בצומת הדרכים הרצל רזיאל, חילק ספרונים/עלונים ובתמורה קיבל כסף. הטריד את הרכבים בצומת. עסק ברוכלות וסיכן את עצמו ואת העוברים ושבים במקום”.

בשיחה עם חרדים 10 מגולל עוז, בשפתו הייחודית, את שאירע:

“למדתי בישיבה ביבניאל 5 שנים. התחתנתי, וכמובן שהצדיק מיבניאל, שואלים אותו כל אחד במה לעסוק. לאחד הוא אומר להיות מלמד, לאחד משהו אחר. לי הוא אמר: אתה ב’כולל’, שב תלמד ותזכה את הרבים עם הספרים שאנחנו כותבים. ואני עושה את זה במסירות נפש כבר 5 שנים. הולכים בכל הארץ. כעת חופש, אז הולכים קצת יותר מוקדם.

“היום החלטתי לנסוע לנתניה, כי יש גם אנשים שמזמינים ממני ספרים מיוחדים, אז אני מביא להם. יש טיילת ענקית, יש צומת של הקניון, אני הולך בין האנשים כל היום, ככה מסתובב ומוכר ספרים. איזה 200-300 חוברות, ספרים. מי שרוצה נותן צדקה, מי שלא – קח את החוברת תתחזק, צדיק, לא צריך כסף.

“הרבה לא אוהבים שרואים אותנו הולכים בין הצמתים, אז אנחנו עומדים כזה במקומות לא בולטים. אבל פתאום ראינו שיש להם משהו חזק נגד הדת. אני הולך ככה במדרחוב ומזהה את השוטר, נתן לי דו”ח, אני הולך לקניון, עובר דרך הצומת, רואה את הפיקוח העירוני מגיע לכיוון הקניון, אני מתקדם לכיוון הקניון, השוטר מתקדם לעברי, ‘צדיק, בוא לפה’.

“כן, מה אתה צריך? שניה אתפנה אליך, מסיים פה. למרות שזה איש ציבור, אבל רק שניה ביקשתי שיחכה. אמרתי, ‘צדיק, מה יש לך? אני לא יכול לעזוב ככה בן אדם באמצע הרחוב’.

“אמר לי, עשית עבירה, אתה עוסק פה ברוכלות, מוכר ספרים ומקבל על זה כסף. אמרתי לו, ראית אותי מקבל על זה כסף? ראית אותי מחלק ספרים. זה רוכלות? רוכלות זה אם אתה עומד עם דוכן ומוכר ספרים, או אם אתה מחלק פלאיירים בשביל החנות שלך, שזה אסור.

“הוא מנסה להכניס לי מילים לפה. אומר לי: ‘תגיד לי, למה באת לפה?’ אני אומר לו, מה שאמרתי לך. הצדיק אמר לי ללמוד בכולל, והדו”ח שהביא לי, 730 שקל, זה כל המשכורת מהכולל! ועל מה? על סכנה לציבור, שזה לא חוקי.

“אמרתי לו, אני מחלק ספרים, לא מוכר. ענה לי: ‘אתה מזכה את הרבים אשריך, אבל את האמת, הכסף לאן הולך?’ אמרתי: ‘איזה כסף, אני מחלק את זה בחינם’. ומה שאתה מקבל? הוא מנסה להכניס לי מילים לפה. ואני מתעקש: ‘אני לא מבקש כסף, מי שנותן זה צדקה ואני מעביר את זה הלאה’.

“אבל הוא בשלו. אתה לוקח כסף. אני שואל אותו: ‘אתה אומר לי שאני משקר?’ ותבין, הוא כתב בדו”ח שאני מודה שעסקתי ברוכלות! דברים שלא אמרתי, וגם לא כתבתי את השם שלי ולא חתמתי.

“הסברתי לו שרוכלות זה סעיף אחר, שאני לא היוויתי סכנה לציבור, עמדתי על האי תנועה, או על הרמזור לקראת הגעה לקניון. והוא ממשיך: ‘ביקשת כסף’. אני אומר לו: ‘אתה מכניס לי מילים לפה, ניפגש בבית משפט, אבקש להישפט’. אומר לי: ‘אנחנו יודעים מי אתם, אנחנו עושים אגודה אחת נגדכם’. ככה בדיוק הוא אמר לי!

“אמרתי לו: ‘זה לא חוקי, את זה תגיד לשופט?’ והוא אומר לי: ‘אני דתי’. שאלתי: ‘אתה דתי ולא מפחד מראש השנה? מיום כיפור? אתה עוצר בן אדם שמזכה את הרבים?’

“הסברתי לו:. ’40 מעלות חום בחוץ, אבוא לפה בשביל לקבל עשר אגורות לספר? אתה נורמלי? ישתבח שמו לעד, חסרות עבודות בארץ ישראל? זו עבודה זו?’ אבל הוא לקח לי את כל החוברות ואמר לי: ‘אתה רוצה את זה? תשלם את הדו”ח, אני אחזיר לך’. זה ממש חוצפה!

“בסיום, אמרתי לו: ‘תודה רבה, מה שמגיע לי משמים מגיע לי, וגם את הדו”ח הקודם שנתת לי לא אני שילמתי, אלא מישהו אחר שילם בשבילי’. הוא אומר: ‘יופי, התורמים שלכם מהישיבה תורמים עליכם, מגלגלים את זה’.

קנס, ברסלב

“הרגשתי שהיה לו משהו נגדנו. פגשתי בהמשך פקח נוסף, שאלתי אותו: ‘מה יש לכם?’ אמר לי: ‘אגיד לך את האמת, זה לא בעיה שלנו. פעם פעמיים הזהרנו את החבר’ה שלכם ולא הקשיבו, יש פה כמה פקחים שעשו קבוצה בווטס-אפ והחליטו ליפול עליכם’. אמר לי את זה פקח בעירייה שלובש פאה בלונדינית. וכל זה סיפור אישי שקרה נגדי”.

בתקופה האחרונה, יש שמקבלים דו”חות על זה שהם מניחים תפילין לאנשים…

“אני לא יודע, אני לא מחובר לאינטרנט, אני לא יודע כלום. אחרי זה החבר שלי ראה אותי, אלעזר, אומר לי: תשמע, אני פוגש פה הרבה מקרים מזעזעים ואנחנו מטפלים בזה וזה מצליח. אז תבין, אני אברך כולל, אני לא יודע איך לטפל בכאלו דברים”.

אבל מהי התחושה שלך עם זה שאתה בסך הכול מפיץ ספרים ולא מעבר לזה…

“אני אומר לו: ‘תשמע, אני בסך הכול מחלק ספרים’, הוא אומר לי, ‘לא, אתה מוכר'”.

אבל איך אתה מרגיש…

“איך אני מרגיש? שאני בא ומזכה את הרבים, וזה מה שהם מחזירים לי? ביני לבין הקב”ה זה לא קשור אליו, אבל זה מה שאתה רואה מול העיניים. והוא עוד אומר לי: ‘לא פה, לך למקום אחר’. אמרתי לו: ‘שם אתה מסכים ופה לא? זיכוי הרבים פה ושם אותו דבר’. הוא אומר לי: ‘פה לא! לא אצלנו!’

“יש להם אנטי דת, ויש להם גם איזה סיפור אישי איתנו, אני לא יודע מה. ואתה חושב שאני הראשון שקיבלתי? אתה יודע כמה קיבלו? ואני אומר לו, אם עסקתי פה בסחר בסמים בקטינים, אני מבין. אבל מה עשיתי? חילקתי חוברות של הצדיק? ואשה עומדת פה ואומרת לי: ‘אתם באים והבאתם לי בדיוק את החוברת שאני צריכה’. ככה אשה אומרת לי! ואתה רואה שיש פה משהו אישי שלהם. מחילה, מה אמרת, שנותנים דו”ח על הנחת תפילין?”

כן, על זה שמניחים תפילין לאנשים…

“מה אתה אומר. נו, זה הערב רב משתגע. הבעיה היא שהסתכלתי על התעודות זיהוי שלהם וראיתי שמות כמו יצחק, ראובן, אנשים יהודים! אמרתי לו: ‘מה יש לך? עשר אגורות מישהו שם לי בכיס זה רוכלות?’ כשבן אדם אומר לי: ‘הבאת לי פעם חוברת לשלום בית, בזכותך לא התגרשתי מאשתי! אמרתי לו את האמת! תתן את הדו”ח ולמרות זאת אחזור שוב ושוב.

“אם הייתי בא בשביל כסף, לא הייתי חזור, אבל אני יודע מה אני עושה פה – מזכה את הרבים – ולכן אני אחזור שוב ושוב. ומה הוא אומר לי? ‘טוב, אקח ממך עוד כסף, אתן לך עוד דו”ח, אני מקבל על זה אחוזים’… הוא אומר לי שהוא עושה עלי כסף! והבן אדם שצילם את כל האירוע מראה לי בפלאפון שלו מקרים מזעזעים.

“בכולל אני מקבל 740, והוא נותן לי 730. אבל משמים. תדע לך אחי היקר, אם באמת הם היו עושים את זה לשם שמים, הקב”ה לא היה שם מישהו שיצלם את זה. אבל בגלל שהם עושים את זה מאינטרסים אישיים ולא לכבוד של הקב”ה הוא גלגל מה שגלגל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזו עיתונות רצינית בלי תגובת העיריה?
    24/07/2018 10:06
    שימי
  1. מעניין לקבל את תגובת העירייה, למה הכתבים היום עושים חצי עבודה?