האישה ניצלה מהאבן שקרסה מהכותל – ובאה לברך ‘הגומל’

דניאלה גולדברג, האישה שניצלה מפגיעת האבן שקרסה ברחבת 'עזרת ישראל' לפנות בוקר, הגיעה להודות על הנס • אל הרחבה הגיעו גם הגר"ד לאו, הגר"א נבנצל, רב הכותל, והשרה מירי רגב • הרב לאו הורה: ״כל חלקי האבן יונחו במקום מאובטח - עד לביצוע בדיקה מקיפה" • צפו
יוסף גרינבוים
י"א אב התשע"ח / 23.07.2018 20:07

הרב הראשי הגר”ד לאו, שרת התרבות מירי רגב, הגאון רבי אביגדור נבנצל, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, שרת התרבות מירי רגב, ודניאלה גולדברג, האישה שהיתה ב’עזרת ישראל’ שבכותל הדרומי לפנות בוקר וניצלה מפגיעת האבן הכבדה שקרסה אל הרחבה – הגיעו הערב (שני) אל הכותל.

הרבנים דנו בדבר הצעדים הנדרשים בעקבות נפילת האבן מהכותל המערבי.

הרב הראשי הנחה את מנכ״ל רשות העתיקות, ישראל חסון, כי בראש ובראשונה יש לפנות את האבן שנפלה על כל חלקיה – הן החלק שנבלע באדמה וכן החלק הגלוי – ולהניחה לשמירה במשרדי הקרן למורשת הכותל במקום מאובטח.

במקביל יבוצע סקר של רשות העתיקות שיוודא את העמידות של כלל הקיר, כפי שנעשה ברחבה המרכזית ובכותל הקטן, ו”בצורה הזו נוודא שחיי אדם יישמרו בצורה הראוייה”.

בסיום אמר הרב הראשי: ״יום אחרי תשעה באב אנו זוכים להתחיל לעסוק בבניה ולבחון דרכים להחזרת האבן למקומה. הלוואי שכפי שאנו בונים את הבניין הפיזי של הכותל, נצליח גם לבנות את הבניין הרוחני שזהו חיבורו של כל העם לקראת בית המקדש”.

הרב הראשי ציין לשבח את שרת התרבות מירי רגב, שפנתה מיד לברר קודם מה יש לעשות מבחינה הלכתית עם האבן לפני כל פעולה בנושא.

בסיום הדיון הגיעה למקום דניאלה גולדברג בירכה ״ברוך שעשה לי נס״ וברכת הגומל.

תמונות: יונתן זינדל, פלאש90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות