תלונות על החרדים נופשי דאבוס: מותירים חיתולים, לכלוך – ונצלנים

משרד התיירות בדאבוס שבשווייץ, עיירה בה נופשים חרדים מכל העולם, שיגר מכתב המגולל תלונות של אורחים ושל המשרד • "קיבלנו עוד ועוד משוב שלילי מאורחים אחרים. חלק מהאורחים האלה אף רוצים להימנע מביקור בדאבוס קלוסטרס בקיץ"
נתן פרל
י"א אב התשע"ח / 23.07.2018 16:21

אלפי חרדים נופשים בימי ‘בין הזמנים’ באתרים שונים באירופה, אך כעת מתברר כי יש מי שמשאיר טעם (או יותר נכון, ריח) רע אצל המקומיים.

דאבוס שבשווייץ היא אחת מערי הקיט החביבות מזה שנים רבות על הציבור החרדי, ובמקום מתארחים גם אדמו”רים, רבנים ואישי ציבור, מהארץ והעולם.

אלא שלפני שבוע שיגר רטו ברנסקי, ראש משרד התיירות המקומי, מכתב תחת הכותרת ‘הנידון: אורחים יהודים המבקרים בקיץ בדאבוס’ – בו הוא קובל על ההתנהלות של האורחים היהודים במקום.

“מר מוסבכר היקר”, הוא פותח את מכתבו, “במשך שנים רבות היינו מברכים אותך ואת הקהילה שלך כאורחים נאמנים במשך הקיץ… אנו שמחים לקיים מערכת יחסים טובה איתך, ואנו רוצים להודות לך בהזדמנות זו”.

הפקיד הבכיר ממשיך וכותב: “לצערנו, קיבלנו עוד ועוד משוב שלילי מאורחים אחרים, בעבר הקרוב. חלק מהאורחים האלה אף רוצים להימנע מביקור בדאבוס קלוסטרס בקיץ אפילו בעתיד”.

לדבריו, “הביקורת נוגעת הן להתנהגות הכללית בכפר והן לתוכנית האורח שלנו ‘דאבוס קלוסטרס אקטיב'”.

“למרבה הצער, התלונות התקבלו בנוגע למספר נושאים המפורטים להלן:

• כרטיס אורח, המאפשר שימוש חופשי של רכבלים ומציע יתרונות אחרים, הולך לאיבוד לעתים קרובות יותר מאשר הממוצע.

• התקבלו תלונות גם כי חיתולים ופסולת אחרים הם פשוט נשאר מאחור ביער.

• מגרשי המשחקים נלקחו על ידי קבוצות גדולות, בעוד משפחות קטנות לא מוצאות שם מקום.

• האורחים משתמשים בסיור הפופולרי ביותר עם האוטובוס הוותיק רק כדי לנסוע לבית הקברות. זה נחשב גם לא הוגן, כי חסרים מקומות לאורחים שרוצים להשלים את הסיור כולו.

מבחינת ‘דאבוס קלוסטרס אקטיב’:

• ראינו כי הזמנות קבועות מבוצעות עבור מספר משפחות, אך חלק מהמשתתפים אינם מופיעים או משתתפים תחת שמות אחרים מאלה שנרשמו. זה לא הוגן לאורחים אחרים המעוניינים, ומוביל – בהתאם לפעילות –  לעבודה נוספת ומורכבת עבור ספקי אטרקציות.

• גם עגלות נלקחות לטיולים עם סיורים מודרכים, בזמן שמצוין בבירור כי הפעילות אינה מתאימה להם.

• השתתפותם של ילדים ללא ליווי, מתאפשרת רק עם הצעות  ‘ילדים בלבד’. אם ההזמנה עבור כל המשפחה, לפחות אדם מבוגר אחד נדרש ללוות כל קבוצת ילדים.

• התקבלו תלונות כי במהלך הסיור של חלב גבינה על ‘אלפ נובאי’ בשנים 2017 ו-2018 אורחים יהודים היו צריכים לסגור את האף שלהם. זה הפריע לחלק מהאורחים האחרים שהשתתפו”.

את מכתבו הוא מסיים:  “אנו מקווים למצוא פתרונות בישיבה משותפת ובהידברות”, תוך שהוא מציין: “אנו שוקלים לגבות מחיר מלא על איבוד כרטיס ה’געסט-קארד’ או לבטל את תכניות ‘דאבוס קלוסטרס אקטיב’ ו’דאבוס אינקלוסיב’ בחודשי הקיץ”.

דאבוס, בית מלון, שוויץ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחרדים יש הרבה פעמים מנטליות של ערבים
    27/11/2019 11:53
    לילי
  1. יש הרבה דברים דומים במנטליות של חרדים והערבים. אי שמירה על ניקיון וכללים. ניצול של המערכת.חוסר נימוס.ממש חילול ה’ שמזהים את החרדים האלה באופן כללי עם יהודים.