מורגנשטרן-מאיר: “היה מבצע אחד פלוס שש – אז לקחתי”

מורגנשטרן-מאיר, שנישאה לנתן מאיר, ששכל את אשתו דפנה הי"ד בפיגוע דקירה מזעזע ביישוב עתניאל, חובקת בת בכורה ומספרת ל'כאן' על החיים לצד בעלה • "האבל קיים. הקושי קיים, הכאב קיים. ועם זאת, יש גם חיים מאוד גדולים ועוצמה של חיים – והיא יותר גדולה מהאבל"
חרדים 10
י' אב התשע"ח / 22.07.2018 18:30

זהר מורגנשטרן-מאיר, שנישאה לנתן מאיר, ששכל את אשתו דפנה הי”ד בפיגוע בפתח ביתם ביישוב עתניאל, חובקת בת בכורה ומספרת – במסגרת פרויקט ‘חורבן הבית’ של ‘כאן מורשת’ על החיים לצד בעלה.

“האבל קיים, הקושי קיים, הכאב קיים, ועם זאת, עוצמת החיים גדולה מהאבל”, אמרה מורגנשטרן בריאיון בלעדי. “זכיתי באהבה גדולה ובבית” – והוסיפה: “היה מבצע אחד פלוס שש – אז לקחתי”.

קיבלת על עצמך מעמסה גדולה.

“בעיניי זו לא מעמסה גדולה, אלא מורכבות גדולה. אני מרגישה שבכל צומת שבה אנחנו נמצאים, יש סוג של עלייה בספירלה. נכנסתי לבית עם אבל וטראומה, ובעצמי הבאתי את השק האישי שלי. כל פעם יש נקודות השקה שמתנגשות, ובכל פעם לומדים להכיר מחדש את המציאות שהתנגשה ומנסים להבין מה עושים איתה. ואיכשהו, בסיעתא דשמיא מאוד גדולה, זה פתאום מתמוסס ומתרכך וממשיכים לשלב הבא. לגל הבא.

“האבל קיים. הקושי קיים, הכאב קיים. ועם זאת, יש גם חיים מאוד גדולים ועוצמה של חיים – והיא יותר גדולה מהאבל. מאפשרים למציאות להתרחש, להיבנות ולהיות. לא מתכחשים לאבל ולקושי, אבל איכשהו החיים מלמדים את המורכבות הזאת בצורה שבלתי אפשרי להסביר. אפשר לחיות את המציאות במקביל וכולנו לומדים כל יום מחדש לחיות במקביל”.

עצם העובדה שקמים בבוקר זו החלטה.

“נכון, זה צל”ש, ואנחנו גם אומרים את זה לילדים. כשהם הביאו תעודות, נתן אמר להם שמבחינתו כולם קיבלו 100 בתעודה כי הם הצליחו לקום וללכת לבית הספר, וזה מעבר לכל ילד אחר בכיתה שלהם”.

• יש בדידות בתוך בית כזה?

“החיים שלי השתנו בבת אחת מקצה לקצה. הנפש צריכה להתרגל בכל פעם מחדש. התינוקת, למשל, היא הראשונה שלי, אבל היא חמישית לאביה ושביעית לאחיה. יש כאן מקום של הסתגלות אישית שלי במקביל להסתגלות של הבית”.

איך מתמודדים בתוך הבית?

“לכל אחד יש את ההתמודדויות שלו ואת השק שהוא מביא איתו. אנחנו מפתחים את השיח ואת יחסי האנוש. אפשר להביא, לדבר ולהכיר. בסך הכל אנחנו מכירים שנה וחצי, רק שנה וחצי – ומה שעברנו בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זוהר
    17/09/2018 08:26
    זוהר
  1. אלופה, וכל מילה מיותרת