בן גביר ליועמ”ש: לארגוני התועבה יש חסינות ממעצר בחסימת כביש?

עו"ד איתמר בן גביר דורש מהיועץ המשפטי לממשלה להסביר את הפער בין היחס למפגיני ארגוני התועבה שחסמו היום כבישים - למפגינים אחרים • "מה הסיבה למדיניות האפליה והקיפוח ואוזלת יד שלטון החוק במדינת ישראל"
חיים טוויל
י' אב התשע"ח / 22.07.2018 17:52

עו”ד איתמר בן גביר פנה בצהריים (ראשון) במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבהיר האם מי שמשתייך לקהילת הבית הפתוח יכול לחסום כבישים.

במכתבו מפנה העורך דין את היועץ המשפטי לממשלה לשורה של הפרות סדר שהתרחשו במהלך היום, בעת שביתת אנשי ארגוני התועבה, ובהם חסימת כבישים וצירים מרכזיים במדינת ישראל – ובין היתר הוא כותב:”כאשר ילדות בגיל 14 חסמו את נתיבי איילון המשטרה, הפרקליטות  ובעקבותיהם גם בית המשפט העליון של מדינת ישראל קבעו כי מדובר בעבירה חמורה, מסכנת חיי אדם, מונעת מאמבולנסים ורכבי הצלה להגיע ליעדם ויש להשליך ילדות ללא עבר פלילי למעצר בגין כך”.

עו”ד בן גביר המשיך: “לאור ההחלטות בעניינים של עצורות גוש קטיף, עמונה או נתיב האבות, לא ברורה לי אוזלת היד של אדוני והמשטרה בטיפול בכל אותם מתפרעים, להבנתי המשטרה קיבלה הוראות ‘להכיל’ את המחאה הזאת. לא נותר לי אלא לתהות ולשאול מדוע מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל מפלה בין מין למין בין דם לדם, וכאשר המדובר במחאה שכפי הנראה רוב רובם של אנשי משרדי המשפטים ושופטי העליון מזדהים איתה פתאום אין מעצרים, אין כתבי אישום ואין בקשות לעצור עד לתום ההליכים”.

בן גביר מוסיף כי מבדיקה שערך עוכבו פעילים בודדים של הבית הפתוח וגם אלה שוחררו כעבור זמן קצר ביותר.

במכתבו הוא מציין:”אבקשך להבהיר לי האם אכן לאנשי הקהילה הלהטבי”ת יש חסינות מפני מעצר בגין חסימת כבישים. בשעה האחרונה שמעתי גם שדובר הקהילה בבאר שבע מאיים כי אנשיו ינקטו באלימות ויסלימו את המאבק, אין ספק שאם היה מדובר במתיישב תושב יצהר היו שוטרים פורצים אליו לבית תוך דקות, אבקש לעדכן אותי האם בכוונם לנקוט בצעדים נגד אותו אדם ( אור ארז שמו), ואם לא מה הסיבה למדיניות האפליה והקיפוח ואוזלת יד שלטון החוק במדינת ישראל”.

בסיום מכתבו מודיע עורך דין בן גביר כי יעקוב אחרי התנהלות המשטרה וכי במידה שלא יוגשו כתבי אישום, הוא לא רק ישקול לעתור לבית המשפט העליון, אלא גם ישמור את כל התמונות למקרים בהם מפגינים מהימין עומדים לדין בגין חסימת כבישים והתבטאויות כאלה ואחרות ויטען כי המדובר באפליה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות