טנק העתיד של צה”ל נחשף: חיישני הגנה וקסדה מרושתת במצלמות I צפו

חיים טוויל
|
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 16:44
צה”ל הציג את “טנק העתיד” שיכלול מחשב לאיסוף נתונים, חיישני הגנה אקטיבית, מערכות לחימה חדשות ומערכות התראה לנהג מפני מכשולים • הדגם המשודרג ייכנס לפעילות מבצעית בעוד שלוש שנים

חיל השריון ומשרד הביטחון חשפו היום (חמישי) את טנק העתיד של צה”ל – “ברק”, דגם משודרג של טנק מרכבה סימן 4, שייכנס לפעילות מבצעית בעוד שלוש שנים.

הטנק שודרג במערכות טכנולוגיות חדישות, המדמות את יכולות התמרון של מטוס האדיר באוויר.

“זהו מטוס האדיר של צבא היבשה”, אומר אל”ם אורן גיבר, ראש מנהלת פיתוח הטנק.

בטנק נמצא מחשב שיאפשר איסוף נתונים מהיר וכן איתור וסיווג אוטומטי של מטרות.

בטנק ישולבו חיישני הגנה אקטיבית ומערכות התראה לנהג מפני מכשולים בדרך. הלוחמים יחבשו קסדה שתאפשר להם לראות את המתרחש מחוץ לטנק באמצעות רשת מצלמות.

“המיגון המרחבי של הטנק שלא מגן רק על עצמו (כמו במערכות כיום עם מעטפת ‘מעיל הרוח’), הוא להגן על קבוצת טנקים. הקטלניות שלנו הרבה יותר גבוהה בזכות טילי החצב והכלנית (טיל נגד אדם בשטח פתוח), איתור המטרות יעשה בצורה מהירה ביותר תוך שימוש בכל המערכות העומדות לרשות מפקד הטנק וגם התמרון יהיה נח יותר”.

בתוך כך, בחיל השריון דיווחו על עלייה דרמטית במוטיבציה לגיוס, זאת לאחר שלפני כשנה וחצי סרבו יותר מ-70 מועמדים להתגייס לשריון ונכלאו. קצין שריון ראשי, תא”ל גיא חסון, אמר כי מאז האירוע קיים החיל שורת צעדים להגברת המוטיבציה. בגיוס אוגוסט הנוכחי ביקשו 450 מועמדים לשרת בשריון, לעומת 150 בלבד באוגוסט אשתקד.