60 אלף ש”ח לרובה: נעצרו 5 חברי חוליה שגנבו נשק מחיילים בחופשה

החשודים נהגו לעקוב אחרי חיילים שיצאו לבתיהם באזור בנימינה ופרצו אליהם • כלי הנשק נמכרו לגורמים עבריינים וליו"ש בסכום של כ-60 אלף שקלים • שניים מחמשת חברי החוליה כבר הורשעו בעבר על עבירה דומה
חיים טוויל
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 14:49

בתום חקירה סמויה בת מספר חודשים, המשטרה עצרה 5 תושבי כפר קרע, בשנות ה-30 לחייהם, בחשד שגנבו בשיטתיות כלי נשק מחיילים בעת שהותם בחופשה.

כלי הנשק שנגנבו הם רובי M-16 ותבור שנמכרו לגורמים עבריינים והועברו ליו”ש, תמורת כ-60 אלף שקלים לכל רובה.

מדובר בחקירה שנפתחה לאחר ניתוח מקצועי של מאפייני התפרצויות באזור בנימינה- פרדס חנה, אשר העלה כי מדובר מאפיינים דומים, בדגש על התפרצויות ממוקדות לבתים של חיילים במהלך סופי שבוע וגניבת כלי הנשק, ככל הנראה על פי איתור מוקדם.

חקירה מואצת שנפתחה אישרה את החשדות כי מדובר בחוליה, שעל פי החשד מאתרת את הקורבנות בתחנת הרכבת של בנימינה והסביבה, על פי רוב בימי חמישי, עם שובם של החיילים הביתה מבסיסם לחופשת סוף שבוע.

החשודים ניהלו מעקב אחר חיילים שברשותם נשק ופרצו לבתיהם לאחר מכן, וגנבו את כלי הנשק באופן ממוקד.

בלשי היחידה המיוחדת של משטרת ישראל הפעילו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים העומדים לרשות המשטרה, לשם חשיפת החשודים ועקבו אחר פעילותם עד לשלב המעצר, בזמן אמת, כאשר החשוד הראשון נעצר בעת הפריצה לבית של חייל כשהנשק הגנוב נמצא ברשותו ושאר החשודים נעצרו השבוע, בהתאם להתפתחות החקירה.

“חיילים ואזרחים בעלי נשק ברשיון, נדרשים לשמור על כלי הנשק ולאחסנם בהתאם להוראות החוק על מנת למנוע את האפשרות של גניבתם והגעתם לידיים שאינן חוקיות ובטוחות”, אומרים במשטרה.

מעצרם של כלל החשודים בתיק הוארך בבית המשפט שלום עכו והחקירה נמשכת.

שניים מחברי החוליה כבר פעלו בעבר באותה השיטה, ולפני כשנתיים אף נגזרו עליהם 30 חודשי מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות