מנדלבליט עצר החקירה של הראביי הקונסרבטיבי מחיפה – עד לבירור

היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר במכתב כי הנחה שלא לזמן לחקירה נוספת את הראביי הקונסרטיבי דב חיון, עד שיתברר אם עולה ממעשיו חשד לעבירה פלילית
חיים טוויל
ז' אב התשע"ח / 19.07.2018 13:45

היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט הורה בצהרים (חמישי) למשטרה לעצור את חקירת דב חיון, הראביי הקונסרבטיבי שנחקר לפנות בוקר במשטרה, לאחר שלא התייצב לחקירה.

החקירה תיעצר עד שהיועמ”ש יערוך בירור האם מעשיו אכן מעלים חשד לביצוע עבירה פלילית.

מוקדם יותר הגיבו בהנהלת בתי הדין הרבניים לסערה וטענו כי ההנחיה למשטרה לחקור את חיון ניתנה, לאחר שבדיון שנערך בבית הדין התברר כי הוא חיתן אדם שהוגדר על פי ההלכה באותה שעה – ממזר.

“מדובר באדם שהשיא מעוכבי חיתון שבאותה העת היו ממזרים, דבר שהוא פלילי ואסור על פי חוק – דבר שכל יהודי יירא שמים מגנה. בנוסף התחמק מלהסדיר את הרישומים כפי שדורש החוק”, נמסר מהנהלת בתי הדין.

כפי שדווח בחרדים 10, חיון נחקר על שחיתן, לפי הרבנות,  ממזר באופן המנוגד להלכה ולחוק.

בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, סיפר חיון כי נלקח מביתו בשעה 05:30 בעקבות תלונה שהגיש נגדו בית הדין הרבני של חיפה.

חיון נחקר בחשד לעבירה על סעיף 7 לפקודת הנישואין והגירושין, האוסר על קיום נישואין וגירושין פרטיים וקובע עונש מאסר של שנתיים על עריכת נישואין או גירושין ללא רישום.

הוא שוחרר בתום החקירה והתחייב להגיע לחקירה נוספת ביום שני הקרוב.

ח”כ יאיר לפיד הגיב על החקירה בכאן רשת ב’, ואמר בריאיון לשלום קיטל ונעמה סיקולר: “טירוף של כפייה חרדית. דוד התחתן עם מיכל בלי הרבנות. נעצר רב במדינת ישראל מפני שחיתן שני אנשים. החרדים החליטו להראות שהם שולטים במדינה. נתייצב מאחורי הרב חיון, זו חרפה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות